Gå til innhold

hva får jeg av råe maskiner?

game_master

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

IBM ThinkPad T42p 2373 [uC2KYNO]

- Pentium M 755 2 GHz

- RAM 1 GB, PC2700

- HD 60 GB - 7200rpm

- CD-RW- / DVD-ROM-kombinasjon - Mdm

- LAN EN, Fast EN, Gigabit EN, Bluetooth, 802.11b, 802.11g

- Centrino - Win XP Pro - 15" TFT UXGA (1600 x 1200) Flexview display

- ATI FireGL T2 128MB

- Batterilevetid: Opptil 6,5 timer

- IBM Embedded Security Subsystem 2.0 (Security Chip)

- IBM Ultranav

- IBM Thinklight

- IBM ThinkPad HardDisk Shock Absorber

- IBM Active harddisk protection system

Vekt: 2.5 kg

http://www.mamoz.no/produkt/UC2KYNO/IBM_PCD_T42p_PM.html

Det kan finnes pcer med større harddisk, mer ram (kan settes inn) og raskere prosessor, men denne er tynnere og lettere enn alle disse, har overlegent "skuddsikkert" chassis og briljant ergonomi. Det beste av det beste hvis du har 40 lapper du ikke trenger.

Endret av Darx
Lenke til kommentar

Hva er vitsen med en "bærbar" hvis den veier 4 kg, er 17.5" langs diagonalen, har batteritid på 2.5 timer og bråker som et uvær ?

I mine øyne må den råeste bærbare være den som har den rette balansen mellom ytelse, størrelse, batteritid, design og holdbarhet.

Lenke til kommentar
ytelsesmessig er dette noe av det råeste jeg har sett!

han spurte, jeg svarte, og du trenger ikke kværulere! punktum! ;)

Tja, han spurte etter det "råeste" , det er jo åpent for tolkning. Personlig synes jeg Sony Vaio sine ultra-slim-modeller med Intel pentium mobile extreme low voltage er det råeste av det råe, selv om de bare klokker til 1.2GHz.

Lenke til kommentar

enig at Sony har masse smooth ultra-portable pcer, men etter min mening er det ikke så viktig om lap'n veier 2,5 eller 4 kg.. når han ser på Acer ferrari, tror jeg han er ute etter rå kraft og ytelse. Han spurte også om det fins noe råere, og da kom jeg med en laptop som er hakket kraftigere.

Edit: og tolke ordet rå, er fullt lovlig ;)

Endret av bigben247
Lenke til kommentar
enig at Sony har masse smooth ultra-portable pcer, men etter min mening er det ikke så viktig om lap'n veier 2,5 eller 4 kg.. når han ser på Acer ferrari, tror jeg han er ute etter rå kraft og ytelse. Han spurte også om det fins noe råere, og da kom jeg med en laptop som er hakket kraftigere.

meg og deg tenker svært forskjelling da. Altså på stasjonær pc er det ytelse som teller(bær også være stille)

men med en bærbar så er det at den er fin å se på, tynn, bra skjerm, osv som teller. Å mange er det som sitter å spiller doom3 og hl2 på en bærbar uansett?, så jeg kommer til å kjøpe en 600-700hmz bærbar trenger ikke noe mere. Det er KUNN spill som krever noe mere av pcn(hvis du ikke har veldig spesielle behov)

Lenke til kommentar

Bærbar + prescott hører vel egentlig ikke så godt sammen....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...