Gå til innhold

Begynt formatering = tapt innhold?

hauard

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Prøv GetBackData, jeg klarte for et par uke å formatere hele harddisken min ved en feil. Der lå bilder, viktige dokumenter, osv. Søkte hele harddisken med GetBackData, og fant jeg igjen dataene. :D

Men kan ikke garantere deg 100% at du får igjen alle. Jeg fikk igjen 90% av filene mine.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

det firmaet anonnserer faktisk for tiden på qxl.no. Startpris ved 3200,-, hvis de ikke får fikset det, får du pengene tilbake.

Nå sitter jeg på en harddisk jeg prøver å gjenopprette data ved bruk av GetDataBack pga helvettes xp som ikke takler hd over 130 bg!!

klokken er 02:28, og noe sier meg at jeg ikke kommer til å legge meg før muttern skal på jobb... ;)

Lenke til kommentar

prøv partition Magic. det gjør aldri feil hvis du bruker det rett! Hvis du bruker det feil derimot...:-( .Med partmag kan du søke etter og "undelete" partisjoner.

Windows finner disken, for ellers hadde jo ikke spørsmålet "vil du formatere" kommet opp.

Det Windows ikke finner er partisjonen og det er jo noe helt annet.

God Jul

Lenke til kommentar

Jeg fikk da formatert disken og ordna det sånn nå. Men nå har jeg da satt inn nytt HK i PC'en, og når jeg da skal sette i IDE diskene..ja, beskriver det slik:

Når jeg skal starte min PC med alle kabler hvor de skal være, vil ikke mine HDD'er starte opp. Hvis jeg tar ut IDE-kabelen når maskinen er igang (Obs!), så freser de opp. Setter jeg den inn igjen kjører de fortsatt. Hvis jeg starter diskene uten IDE kabel i starter de opp uten problem. Sånn er alle mine 3 HDD'er, alle av typen WD. For noen dager siden fungerte alt supert, og alt var flott. Jeg prøvde og ta strøm fra en "nabo"-PSU, men problemet vedvarte. Prøvde også 2 andre IDE-kabler, men de kan nok også utelukkes; Problemet vedvarer. IDE2 (Kanal 2) på HK'et ble også prøvd, men med samme dårlige resultat. Det er da jeg lurer: Kan IDE kanalene på HK'et ha gått dukken, eller er det HK'et generelt som kan være dødt?

Vil jo selvsagt klage til forhandler om dette, men ikke nå i jula. :roll: Blir for mye stress. Uansett så skulle jeg hatt diskene oppe nå da, for og ta backup fra en laptop.

Lenke til kommentar
Jeg fikk da formatert disken og ordna det sånn nå. Men nå har jeg da satt inn nytt HK i PC'en, og når jeg da skal sette i IDE diskene..ja, beskriver det slik

Du fikk tilbake all dataene du hadde mistet? hvor mye av det? Sitter her og driver å recover data, men alt går så tregt og aner ik om jeg komemr til å få tilbake alt..

Hvilket program brukte du og hvordan?

Lenke til kommentar

Har ikke fått redda noe enda, da jeg ikke har fått opp diskene slik at jeg kan overføre formaterte data til en annen disk. Har planer om og sette dem på et annet hovedkort i morgen da, og se om det går bedre da. Men forslag til program er jo easyrecovery, eller GetDataBack. GetDataBack kan derimot brukes bare for NTFS disker. Hvilket filsystem du bruker kan du finne ut ved og gå i min datamaskin, høyreklikke på disken, og velg egenskaper. Så skal det komme opp informasjon om disken.

Lenke til kommentar

nei, sitter her med GetDataBack her nå... Programmet fungerer både for FAT og NTFS. Programmet vinnes i 2 versjoner, en da for FAT og en for NTFS. Har nå klart å redde ca. 50-60 % av dataen tror jeg. Men har flere partisjoner som enda ikke har blitt gjenopprettet...

Letter gjennom halve nettet etter recoverprogrammene og installerte kanskje 20 av dem, men det var ingen som fungerte for meg, før jeg fant GDB.

Lenke til kommentar

hauard:

Til det siste problemet ditt.

Kjørte du diskene i nøyaktig samme oppsett på det gamle HK'et?

Grunnen til at jeg spør, er at WD har et liten finurlighet på sine disker.

Hvis en WD-disk står alene, jumperen taes vekk. Den skal ikke stå i "master".

Setter man jumperen i master vil ikke HK finne disk.

wæng:

Har du testet Recover My Files?

Testet det en gang på Disk og minnekort (CF-kort i kortleser).

Fikk best resultat med RMF, mens GDB (både NTFS og FAT) kom på en god andreplass.

Endret av snole
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
hauard:

Til det siste problemet ditt.

Kjørte du diskene i nøyaktig samme oppsett på det gamle HK'et?

Grunnen til at jeg spør, er at WD har et liten finurlighet på sine disker.

Hvis en WD-disk står alene, jumperen taes vekk. Den skal ikke stå i "master".

Setter man jumperen i master vil ikke HK finne disk.

aner ikke..men til slutt prøvde jeg èn og èn disk, men enda vedvarte dette oppstartsproblemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...