Floxer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg lurer på en ting angående oppdatering av BIOS. Jeg har et Asus A7N8X - hovedkort. Jeg går inn på Asus sine sider og finner oppdateringene for mitt hovedkort, men på flere av BIOS-versjonene står det: "for PCB revision 2.0 and later only." "for PCB revision 1.03, 1.04, and 1.06 only. " osv...... Spørsmålet mitt er derfor: Hvordan finner jeg ut hvilken PCB revision jeg har? Og hva er det for noe???? På forhånd takk Lenke til kommentar
shabador Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Du finner ut alt om maskinen din med dette programmet: http://www.lavalys.com/products/download.p...ang=en&pageid=3 Installer det, kjør det, velg Motherboard --> Motherboard. Under Motherboard name står navnet på hovedkortet, samt versjonsnummeret. Lenke til kommentar
artoffiction Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) mellom 2 av pci portene skal det stå ASUS A7N8X med store bokstaver. Direkte etter X'en skal det stå med veldig små bokstaver "rev x.xx". Endret 12. desember 2004 av artoffiction Lenke til kommentar
Floxer Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Takker for meget rask hjelp!!!! Lenke til kommentar
korny Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 du kan også bruke asus sit eget bios opdaterings program som følger med når du kjøper hovedkortet. Lenke til kommentar
neb Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) du kan også bruke asus sit eget bios opdaterings program som følger med når du kjøper hovedkortet. Anbfaler deg det. det fungerer veldig bra! Kan lastes ned fra Asus! Edit: lenke til Asus download side Endret 13. desember 2004 av bigben247 Lenke til kommentar
tema95 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 du kan også bruke asus sit eget bios opdaterings program som følger med når du kjøper hovedkortet. Ja, men vet ikke om det klarer å skille mellom PCB-revisjonene. Oppdaterte nettopp mitt eget kort til 1008, men var helt sikker på at jeg hadde riktig .bin fil. Valg av feil revisjon skal visstnok være temmelig katastrofalt (sier ryktene). Men helt rett, det står en liten hvit klistrelapp mellom PCI-portene. Mvh Terje Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå