Gå til innhold

billig speilrefleks kamera

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, forskjellene er mange:

Forskjellig linsefattning

Forskjellig byggekvalitet

Forskjellig tilleggsutstyr

Canon 10D er bygget i magnesium, Nikon i plast. Canon har bl.a vertikalgrep (noe som er kjekt ved portrett-fotografering og ved bruk av tunge objektiver) det har ikke d70. Ellers er det mange småting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Tror egentlig det handler om smak og behag!

Synes personlig Canon har mere tilleggsutstyr og objektiver av interesse enn Nikon!

Lenke til kommentar

Canon 10D er bygget i magnesium, Nikon i plast. Canon har bl.a vertikalgrep (noe som er kjekt ved portrett-fotografering og ved bruk av tunge objektiver) det har ikke d70. Ellers er det mange småting som jeg ikke kommer på akkurat nå. Tror egentlig det handler om smak og behag!

Synes personlig Canon har mere tilleggsutstyr og objektiver av interesse enn Nikon!

Både 10D og D70 er bra kamera til en "billig" penge (helt til du begynner å kjøpe dyre objektiver og annet utstyr).

"tomviktor" glemte å fortelle om fordelene med D70 i forhold til 10D:

- D70 går mye raskere å slå på (tar ca 0 sekunder, kontra 2-3)

- D70 har bedre muligheter for vidvinkellinser. Canons vidvinkellinser i EF-S-serien vil ikke passe på 10D, kun på 300D og 20D. For Nikon finnes flere gode muligheter i DX-klassen for D70.

Fordelene med 10D kontra D70 har tomvictor nevnt.

Antakelig er det viktigste for deg å finne ut hvilket system du vil satse på (Canon, Nikon eller noe annet), for det systemet vil du antakelig holde deg til de neste 60 årene... :)

Lenke til kommentar

liott mer utdypning? er helt nybegynner...

onkelen min har akkuratt kjøpt D70, derfor jeg ble inspirert til å kjøpe mitt egent, men jeg har ikke riktig så mye penger, så det blir vel noe brukt...

Lenke til kommentar
tenkte det jeg og, tomviktor, men, det er vel ingen som selger det brukt :/ ?

Som selger hva brukt? Det finnes drøssevis av både 10D og andre/eldre modeller på markedet.

Se http://foto.no/bruktmarked/ og http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.aspx?t=577&g0=0&g1=45 for brukte kamera og http://www.fotovideo.no/aspx/produkter.aspx?t=649&g0=0&g1=48 for brukte objektiver. Syns jeg så en brukt D70 hos foto.no?

Lenke til kommentar
skal ha et kamera, har ikke mye penger, jeg aner ikke hvor mye man må gi for et nogenlunde godt kamera... så bare fyr løs, takker for alle svar

Jeg tror jeg ville sett litt fremover,med tanke på valg av kamera. Jeg selv er av en natur sånn at når jeg har kjøpt en ting så begynner jeg bestandigt i etterkant å søke noe rundt objektet (har jeg gjort et dumt kjøp har jeg gitt for mye osv. sikkert et kjent fenomem).

Sist jeg valgte kamera så sto jeg mellom valget NikonD70 Canon 20D.

Skulle selvfølgelig likt å hatt råd til begge deler men nå er det sånn at jeg er en vanlig lønnsmotaker og dårligt med framsikter om arv i sikte :!: . Men har en brendende lyst på å lære mye om fotografering.

Grunnen til jeg valgte en av de store gigantene var, at jeg faktiskt måtte ta en beslutning på vilke objektiver jeg kom til å kjøpe i fremtiden. Jeg tror nok det er sånn at er det først blitt et systemkamera så hoppern ikke over til kompakt noe mer, men det er nå mine tanker muligt jeg har feil.

Lurte lenge på et Sigma app. men fant ut at det var liten support på det i Norge SYND forresten virket som noen artige hus.

Nei som du skjønner er nok rådet ved kjøp av kamera tenk fremover på et system å vokse med, det tror jeg er det mest fornuftige.

Kjedlig å legge ut masse penger på å låse seg til et hus fremfor å låse seg litt mer på objektiver. For den lysten kommer nok de fleste som har kjøpt seg dslr kamera :whistle:

Med andre ord: sats på de mest aggresive på fronten, slik jeg forstår det så er det Cannon og Nikon. Sikkert ikke noe dumt kjøp noen av de merkene.

Brukte hus vil det nok altid være på markedet med den rasende utviklingen og etterspørselen det er pr idag.

Objektivene kan en jo bare stikke på det nye huset når en føler for å bytte hus, men det er verre den andre veien :hrm: .

Lenke til kommentar

Anbefaler å gå for kitet med AFS 18-70DX. Detter ER et knallbra workhorse/allround objektiv til D70, det tror jeg absolutt alle som har kitet kan være enig i.

Det finnes uttallige tester og diskusjoner som viser til nettopp det. Søk litt hvis du er i tvil.

Foto&Video selger visst kitet for 11500,- nå.......

Lenke til kommentar
Anbefaler å gå for kitet med AFS 18-70DX. Detter ER et knallbra workhorse/allround objektiv til D70, det tror jeg absolutt alle som har kitet kan være enig i.

Det finnes uttallige tester og diskusjoner som viser til nettopp det. Søk litt hvis du er i tvil.

Høres fornuftigt ut.

Kjøpte mitt for 2mnd, siden i en Expert butikk i Tønsberg med overnevnte spesifiasjoner, i tillegg fikk jeg med 512mb brikke på kjøpet for 11750.-

Tror det er en del priskarusell ute å går. Uken etter annoserte de med samme kameraet men med et 70-300 objetiv i kitet Tilegg for 12999.- Hvor jeg da komfronterte selgeren med annonsen, det reulterte i at jeg fikk 70-300 til en fordelaktig pris :p

Så det lønner seg å kikke på prisen på dette vidunderlig billige apparatet, i butikker også :thumbup: Å ikke bare på nett.

Endret av Bawaria
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...