sbd Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg er en glad amatør og eier av et Canon EOS 300D. Jeg vurderer nå å kjøpe meg et nytt objektiv til dette. Fra før har jeg det medfølgende Canon EF-S 18-55 f3,5-5,6, men liker ikke dette særlig godt. I tillegg har jeg Canon EF 75-300mm/4-5.6 II og Canon EF 28-80mm 1:3.5-5.6 IV etter det forrige kameraet mitt. Det siste objektivet er det jeg har brukt mest etter at jeg kjøpte det nye kameraet. Jeg er naturlig litt ustø på hånda og er derfor på utkikk etter et objektiv med bildestabilisator. Jeg har sett på de to følgende objektivene: - Canon EF-S 17-85/ 4,5-5,6 USM IS - Canon EF28-135mm/3,5-5,6 IS USM Dette er jo ikke spesielt lyssterke objektiver, men det beste jeg har klart å finne innen min økonomiske rekkevidde. Jeg har også sett etter objektiver fra andre leverandører (Sigma) uten å finne noen. Objektivet kommer nok til å bli brukt som et allroundobjektiv bl.a. på ferier (skal bla. a. til Østafrika på safari snart ), fotografering av tanteungene, natur, osv. Er det noen som kan rådgi meg i hva jeg bør velge? mvh Sigrid Lenke til kommentar
StianHH Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Du burde i hvert fall ha en 50mm og da anbefaler jeg Canon EOS EF 50mm f/1.4 USM, som er et veldig lyssterkt objektiv. Det er supert til portrett og natur, og burde være med i alle Canon brukere's utstyrssekk. Lenke til kommentar
sbd Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Du burde i hvert fall ha en 50mm og da anbefaler jeg Canon EOS EF 50mm f/1.4 USM, som er et veldig lyssterkt objektiv. Det er supert til portrett og natur, og burde være med i alle Canon brukere's utstyrssekk. Takk for svar, men vil dette hjelpe på ustøheten min? Jeg vil også gjerne slippe å bytte objektiv hele tiden og var derfor i utgangspunktet på utkikk etter et zoom-objektiv med bildestabilisator i rimelig prisklasse. mvh Sigrid Lenke til kommentar