fuzion Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei folkens! Trenger litt hjelp med en datagrid her. Jeg vil gjerne endre verdien i et spesiellt felt, men finner ikke ut hvordan jeg skal gjøre det :S Et forslag jeg fant på nettet foreslo denne koden; dataGrid.Items(1,2).Text Den funker altså ikke. Må jeg bruke såkalte dataSets, eller hvordan fungerer det egentlig? Lenke til kommentar
Mbala Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Litt vanskelig å forstå hva du mener. Bruker du en datagrid uten at den er koblet opp mot et dataset? Man kan i allefall hente ut informasjon fra en datagrid slik: variabel = NavnPåDatagrid.Item(Rad,Kolonne) På samme måte kan man skrive til en datagrid slik: NavnPåDatagrid.Item(Rad,Kolonne) = variabel Håper det er til hjelp.. Lenke til kommentar
fuzion Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Tror det jeg har gjort galt, er at datagrid'n ikke er koblet mot et dataset, som du jo sier. Utrolig dårlig dokumentasjon om datagrids/datasets ^o) Kan du forklare hvordan jeg bruker datasets og hvordan jeg bruker de opp mot en database? Datasets, er det i samme familie som arrays eller noe? Har sviktende programmeringserfaring, eller det vil si ingen. Kan en god del PHP, men datasets er ikke en del av pensumet der :S Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå