Gå til innhold

Fatal (virituell) Minnefeil

Astralnoise

Anbefalte innlegg

Jeg har hatt en del problemer med pc'en min etter at jeg innstallerte Windows Xp, men nå er det kritisk. Jeg er ikke sikker på hvor denne posten skal, siden den inngår i flere kategorier.

En dag jeg startet opp maskina, og skulle spille et spill ved navn "Knights & Merchants", Plutselig en blåskjerm kom fram. Det sto at det hadde skjedd en feil, og at Windows hadde stoppet systemet for ikke å gjøre skade. Jeg fikk med meg noe med stakkdump. Så startet maskinen å dumpe minnet til harddisken, og restartet etterpå. Jeg prøvde å kjøre et nyere spill, (battlefield), og da virket det. Jeg trodde problemet var over, og startet det ganske gamle spillet igjen. Men det samme skjedde, med dumping av minne. Så fikk jeg med meg noe, at det kunne være noe galt med skjermkortet, eller at det var for lite virituellt minne. Da jeg startet maskinen på nytt, prøvde jeg å øke det virituelle minnet p C:, men det gikk ikke. Det skjedde ingen ting da jeg gjorde om verdiene, gjorde de seg om til det gamle igjen.

Det kan være skjermkortet, men jeg er ikke sikker. Dette med at pc'en slår seg inn i blåskjerm skjer bare ved kjøring av eldre spill og til og med skjermbeskyttere.

Hva er galt?

Jeg har 256 ddr minne,

og

et ATI All-In-Wonder Radeon 7500 (64 mb) skjermkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...