Gå til innhold

Passer dette HK med AMD sepron ?

Gjest Slettet-nQdjz0

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-nQdjz0

Passer MSI KM2M Combo-L sammen med en AMD Sempron? Jeg ser at det ikke står der men vil det virke?

En jeg kjenner med lite penger vil oppgradere den gammle 500MHz sin og vil kjøpe det hovedkortet av meg. Men siden AMD XP 2400+ ikke finns noen plasser uten for høy pris så blir ikke det så enkelt...

Sempron går på 166 FSB? det hovedkortet har maks 133... Kommer det til å virke og yte ganske bra? Kommer det til å bli ustabilt?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-nQdjz0

Jeg kjøpte feil CPU til det hovedkortet en gang, en 2600+ som hadde 166 FSB istedenfor 133 versjonen. Den funka...

edit:

Hvis han da kjøper en 2800+ Sempron som da blir 166 x 13,5, og bruker den på hovedkortet så det bare blir 133 x 13,5 som da blir en 2200+. Eller en 3000+ Sempron som da blir ca en 2400+, vil det virke?

Jeg veit ikke om de tallene stemmer. Jeg brukte uAMDtool innstillt på Palmino/Thoroughbreed år jeg fant de... Regner med at de er nesten riktige

Endret av Slettet-nQdjz0
Lenke til kommentar

Mener å ha lest om noen som fikk problemer med Sempron, og måtte ha en BIOS-oppdatering før hovedkortet "ville godta" prosessoren, og i ditt tilfelle er siste BIOS-revisjon fra 22.9-2003, altså før Sempron fantes... :ermm:

Men som sagt, dette er ikke noe jeg vet helt sikkert, så det kan godt hende det funker! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...