Gå til innhold

Hvorfor Gainward 6800GT?

audhage

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg hadde et MSI 6800GT 256 MB før jeg byttet det ut i Gainward sitt 6800GT GS kort, jeg må si jeg merket stor forskjell. Det er nok mye sant i det som sies at produsenter som bruker referansekort får ikke like bra ytelse som de som setter sammen det beste av komponenter.

Har også MSI 6800 GT(256MB),men er veldig fornøyd.klarte og få tak i de første kortene som hadde stor vifte og kobberkjøler.lite støy(30-39db) og lav temp(46-48)tviler på om Gainward kunne gjort det noe bedre..

Endret av Traxco
Lenke til kommentar

jeg har gainward 6800GT golden sample..

det er ett dødsbra kort.. kjører det på fantasi klokk hvis jeg vil.. :love:

edit: ok, dårlig ordlagt der.. men kjører det høyere enn ultra kort stabilt.. 420/1180 går den på konstant.. benche på 435-440 uten artifacts..

tviler på at jeg kommer til og gå fra det kortet..

ser flere steder på forumet der folk kjøper 6800gt kort fra andre produsenter og kommer ikke i nærheten av gainward sine prestasjoner..

Endret av RmB
Lenke til kommentar

Kan ikke se at noen har skrevet det så: Gainward har bare klokke garanti på si "GS" kort, altså er det ikke noe sånnt på sinde "vanlige" GT kort.

Har selv et Gainward 6800GT, som jeg er stor fornøyd med, men jeg kjøpte mitt da "alle" GT kort låg rundt samme prisen. Kan legge til at jeg kjører mitt GT på 397/1200

Lenke til kommentar

tror kun forskjellen merkes i benchmark?? nu va du morsom.. hehe

golden sample kortene er håndplukkede deler fra gainward som kommer fra delebåndet.. ca 1 av hver 1000 gpu/ram modul blir til ett golden sample.. men det var kanskje litt off topic. men det viser kor seriøst gainward tar dette..

pris/støy.. prisen er stiv, men du et ka du kjøper.. jeg går ikke å kjøper ett asus v9999 for og spare 700.- for og så være misfornøyd med kortet fordi man tror at man kommer i nærheten av gainward siden det heter GT (gamers edition)..

Lenke til kommentar
tror kun forskjellen merkes i benchmark?? nu va du morsom.. hehe

golden sample kortene er håndplukkede deler fra gainward som kommer fra delebåndet.. ca 1 av hver 1000 gpu/ram modul blir til ett golden sample.. men det var kanskje litt off topic. men det viser kor seriøst gainward tar dette..

pris/støy.. prisen er stiv, men du et ka du kjøper.. jeg går ikke å kjøper ett asus v9999 for og spare 700.- for og så være misfornøyd med kortet fordi man tror at man kommer i nærheten av gainward siden det heter GT (gamers edition)..

Får du bedre spilleopplevelse med å vite at kortet ditt yter 5 prosent bedre en ett standar 6800gt kort? neppe

jeg har selv ett standar 6800gt kort og merker ikke en skitt av forskjell i spill om det er overklokket til ultra eller ei ,men jeg kan se det i en benchmark ,evntuelt høre at viften speeder opp pga høyere temp.

En har ikke mye å bruke pengene på når en betaler 1500kr mer for disse kortene ,mener jeg.

Disse kortene gir som regel langt flere frps ,en det som merkes på en lcd skjem uansett.

Lenke til kommentar
jaok..  :tease:  hehe, har du prøvd ett golden sample kort så du vet ka du prater om i det minste?

Det har jeg ikke ,vuderte å kjøpe ett gainward ,men ble fortalt at de støyet ganske mye pga 2 små vifter.

Er det så stor forskjell å bruke dette i spill da ,jeg spiller storsett bare CS:S og da er ikke 1600x1200 oppløsning å foretrekke ,bruker normalt 1280x1024 i spill.

Er det bilde kvaliteten som er bedre på gainward kortet?

Leste i et annet inlegg du hadde ,at du var skuffet over lav fps og 3d mark 05 resultat på kortet ditt ,jeg klarer 5227 i 3d mark på mitt sparkle 6800 gt kort.

Endret av vix
Lenke til kommentar

Jeg har selv et GT GS kort fra gainward.

Jeg kjører på Ultra hastighet 24/7. Jeg merker forskjell i spill som HL2.

Når jeg spiller på den oppløsningen jeg gjør lagger det litt på GT hastighet.

Dette forekommer ikke på Ultra hastighet.

Et utrolig kort jeg andbefaler på alle måter med mindre du er allergisk mot støy... Viften er ikke akkurat lydløs...

Lenke til kommentar
Jeg har selv et GT GS kort fra gainward.

Jeg kjører på Ultra hastighet 24/7. Jeg merker forskjell i spill som HL2.

Når jeg spiller på den oppløsningen jeg gjør lagger det litt på GT hastighet.

Dette forekommer ikke på Ultra hastighet.

Et utrolig kort jeg andbefaler på alle måter med mindre du er allergisk mot støy... Viften er ikke akkurat lydløs...

Jeg ER allergisk mot støy (og MYE penger :p) :D

Ble Club3D sin versjon!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...