jocke Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg installerte HDD Health i dag. Ikke av noen spesiell grunn. Merket da at diskene mine holder en temperetatur på rundt 45-50 grader etter at maskinen har stått på ei lita stund. Er dette normalt? Eller er det såpass høyt at jeg bør anskaffe noe bedre kjøling? Lenke til kommentar
Blacksheep Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Nja, noe spesielt høy er det jo ikke, men personlig så hadde jeg ikke vært helt komfortabel med 45-50, men det er meg..... Brukstemperatur fra produsentene ligger jo på rundt 60 grader, men jeg vil nok tro at det uannsett produsentens "anbefalinger" er forskjell i gjennomsnittlig levetid for en disk på 30+ og en på 50+ Litt HD kjølig bruker jo å være forholdsvis greit å ordne så sånn sett kan det jo være en form for investering....... Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har bare lagt en løs vifte på toppen av mine harddisker, og temperaturen gikk drastisk ned på den måten. En grei løsning for de som ikke gidder å kjøpe dyre, dedikerte kjøleløsninger for hver harddisk... så lenge maskinen stort sett står på samme sted, er det ingen problemer med å bruke løse vifter. Enkelt, effektivt og billig. Lenke til kommentar
Anonym1234567890 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Eg vil sei det er litt for høgt. Mine disker ligger på 35 C. Lavare temp gir lengre levetid og mindre sjangs for krasj. Det er nok med ei vifte som blåser over disken. Det er ikkje nødvendig å kjøpa dyr disk kjølar. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hmm...tror kanskje det er på tide å kjøpe nytt kabinett til servern jau. Har bare plass til èn harddisk til uansett, så... Lenke til kommentar
scarface15 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 hadde 50c på harddisker før... skifta kabinett, nå har jeg 30c.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå