Gå til innhold

Mellom 45-50 grader på HDD'er

jocke

Anbefalte innlegg

Jeg installerte HDD Health i dag. Ikke av noen spesiell grunn. Merket da at diskene mine holder en temperetatur på rundt 45-50 grader etter at maskinen har stått på ei lita stund. Er dette normalt? Eller er det såpass høyt at jeg bør anskaffe noe bedre kjøling?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nja, noe spesielt høy er det jo ikke, men personlig så hadde jeg ikke vært helt komfortabel med 45-50, men det er meg.....

Brukstemperatur fra produsentene ligger jo på rundt 60 grader, men jeg vil nok tro at det uannsett produsentens "anbefalinger" er forskjell i gjennomsnittlig levetid for en disk på 30+ og en på 50+

Litt HD kjølig bruker jo å være forholdsvis greit å ordne så sånn sett kan det jo være en form for investering.......

Lenke til kommentar

Jeg har bare lagt en løs vifte på toppen av mine harddisker, og temperaturen gikk drastisk ned på den måten. En grei løsning for de som ikke gidder å kjøpe dyre, dedikerte kjøleløsninger for hver harddisk... så lenge maskinen stort sett står på samme sted, er det ingen problemer med å bruke løse vifter. Enkelt, effektivt og billig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...