Gå til innhold

Vurdere å kjøpe Elitegroup G900, trenger råd

DeVille_83

Anbefalte innlegg

Jeg vurdere å kjøpe en G900 fra multicom, men er ikke helt sikker med tanke

på pris og cpu.

Tenke å oppgradere litt:

Harddisk til 60 GB 7200 rpm

Ram til 2 1024 brikker, 333 MHz

Har også spurt om brenneren er mulig å oppgradere siden den bare tar

- minus format og er treg, etter det jeg kan se.

Ellers har jeg blitt veldig interessert i denne maskinen, har mange funksjoner

og overkill komponenter (liker sånt), ser ikke den store bruken, men det må

da være konge å ha fjernkontroll på maskinen :dribble:

Det som holder meg tilbake er:

- prisen på ca 20000

- CPU, denne kan vel bli veldig varm og har en tilhørende bråkete vifte etter det

jeg kan lese fra forum,

- Treg og få format på dvd brenner.

Håper jeg kan få tilbake-meldinger, spesielt fra noen som har denne maskinen.

PS: Maskinen vil bli brukt på forelesninger og til krevende spill.

Endret av DeVille_83
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vurderte denne også, men endte opp med G556 Centrino-modellen.

Det som fikk meg til å endre oppfatning var at G900 for det første er en skikkelig tung sak. Nesten 5 kg!! I tillegg så jeg en omtale om denne der det kommer fram at prosessoren blir varm og at vifta bråker ganske mye. Men den har visst kommet bra ut i tester, i likhet med de andre elitegroupmaskinene.

Du skal være klar over at denne maskina er beregnet som en fullgod erstatter for en stasjonær PC. Det er innebygget TV-tuner, men denne men bildene blir visst ikke av beste kvalitet.

Men det er nok en bra sak hvis du skal bruke den som en erstatning til den stasjonære PC'n, og hvis du skal spille mye.

Vil legge til at jeg er ekstremt fornøynd med G556. Slik jeg ser det er Centrino et must for bærbare PC'er. Den er utrolig stillegående, og vifta starter kun ved behov, og det er ikke ofte.....

G900 er ikke centrino.

Øyvind

Lenke til kommentar

Hei!

Jeg bestilte meg G900 forrige uke og gleder meg som en unge :) den blei sendt i dag.

De eneste minusene jeg fant med den var vekt, varme og støy. Men vekta må nesten bli såpass på en så kickass-pc. Ang varme og støy leste jeg at hvis man bytta til 2,8 northwood blei pcen mye stillere og batteritida mye lenger. Så PCen min har disse specs:

p4 NW 2,8ghz

1024 ddr ram

60gb 7200 rpm hd

Regner med at jeg får den om en dag eller tre, kan komme med tilstandsrapport da!

edit:

prisen blir IKKE 20000! Min havna på rundt 17 000.

og angående brennern, det står jævla knotete forklart hos multicom. det kommer an på hvilken brenner de har valgt fra ecs

ecs g900

Endret av quack
Lenke til kommentar

Sitter på G900 å skriver nå.

Hentet den hos multicom i går (klarte ikke å vente på posten)

Første inntrykk: Den er STOR.....

Men det er da ikke noe galt i det. :cool:

Den blir varm, og vifta bråker, men jeg sitter da aldri ved maskin uten å høre på musikk eller annen lyd så den forsvinner lett.

Det var tilogmed god lyd i de innebygde høytalerene, hadde G551 før så var vant til

litt lite lyd :(

Ellers syns jeg ikke den blir så varm, skal tenke på å bytte til northwood, men

får se hvordan denne fungerer først.

Eneste jeg egentlig klager litt på er strømforsyningen. Er et lite tjernobyll (jada skreiv det feil) som står ved siden av her. Her snakker vi varme. :hmm: Men kan vel leve med det.

PS: digger fjernkontrollen :dribble:

Da er det bare å sette i gang med Need 4 Speed underground 2 og Half life 2, regner med at dette blir bra.

Endret av DeVille_83
Lenke til kommentar

Planlegger å bruke en 5kg tung skrivebordserstatter i forelesningssal?

Stakkars deg som må drasse på den, og alle de som må høre på den..

Er forskjell på slepbar, bærbar og laptop spør du meg, ville aldri vurdert en svær bærbar, det er jo bare tull!! (min mening ihvertfall).

Har nå 15", og tror jeg kommer til å gå for 12" neste gang selv om det blir en stund til da..

Lenke til kommentar

Er nok enig med Wetatron her. Maskinen yter ganske bra, og hvis du vil irritere på deg medelever og lærere, så er den maskinen det perfekte valg. Men jeg hadde nok, som mange andre, valgt en maskin med Centrino teknologien. Dvs en stillegående maskin og som ikke veier så altfor mye.

Lenke til kommentar
hmz... driver også og vurderer om jeg skal kjøpe en G900, med driver og leter etter northwood CPUèr men finner det ingen steder!

Noen som kan gi meg en link?

Multicom kan levere med Northwood! multicom.no

DeVille: Nå har jeg ikke noen prescott å måle i mot, men jeg synes ikke den bråker spesielt mye med 2,8 NW. Hvis jeg ikke driver med noe blir den ofte 100% stille så man lurer på om den er på eller av. Maks viftestøy er bare jevn susing, hvis jeg skal tippe i forhold til CPU-vifter, kanskje 15-20db? Jeg synes i alle fall ikke det er irriterende (og jeg er generelt ikke glad i ulyder ;) )

Hvis jeg spiller feks. GTA VC med PCen på fanget kjenner jeg seff at det blir litt temperert der. Men bare på undersida, på oversida er den ikke varm i det hele tatt. Det er jo snakk om en 2,8 P4 IKKE-mobile så litt varme er det nødt til å bli :yes:

Batteri-tida har jeg ikke fått testa helt enda. Men "utgangstida" står som 3 timer også går den fort eller sakte nedover ettersom hva man driver med..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...