DeVille_83 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Jeg vurdere å kjøpe en G900 fra multicom, men er ikke helt sikker med tanke på pris og cpu. Tenke å oppgradere litt: Harddisk til 60 GB 7200 rpm Ram til 2 1024 brikker, 333 MHz Har også spurt om brenneren er mulig å oppgradere siden den bare tar - minus format og er treg, etter det jeg kan se. Ellers har jeg blitt veldig interessert i denne maskinen, har mange funksjoner og overkill komponenter (liker sånt), ser ikke den store bruken, men det må da være konge å ha fjernkontroll på maskinen Det som holder meg tilbake er: - prisen på ca 20000 - CPU, denne kan vel bli veldig varm og har en tilhørende bråkete vifte etter det jeg kan lese fra forum, - Treg og få format på dvd brenner. Håper jeg kan få tilbake-meldinger, spesielt fra noen som har denne maskinen. PS: Maskinen vil bli brukt på forelesninger og til krevende spill. Endret 12. desember 2004 av DeVille_83 Lenke til kommentar
oyvindpe Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Vurderte denne også, men endte opp med G556 Centrino-modellen. Det som fikk meg til å endre oppfatning var at G900 for det første er en skikkelig tung sak. Nesten 5 kg!! I tillegg så jeg en omtale om denne der det kommer fram at prosessoren blir varm og at vifta bråker ganske mye. Men den har visst kommet bra ut i tester, i likhet med de andre elitegroupmaskinene. Du skal være klar over at denne maskina er beregnet som en fullgod erstatter for en stasjonær PC. Det er innebygget TV-tuner, men denne men bildene blir visst ikke av beste kvalitet. Men det er nok en bra sak hvis du skal bruke den som en erstatning til den stasjonære PC'n, og hvis du skal spille mye. Vil legge til at jeg er ekstremt fornøynd med G556. Slik jeg ser det er Centrino et must for bærbare PC'er. Den er utrolig stillegående, og vifta starter kun ved behov, og det er ikke ofte..... G900 er ikke centrino. Øyvind Lenke til kommentar
quack Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Hei! Jeg bestilte meg G900 forrige uke og gleder meg som en unge den blei sendt i dag. De eneste minusene jeg fant med den var vekt, varme og støy. Men vekta må nesten bli såpass på en så kickass-pc. Ang varme og støy leste jeg at hvis man bytta til 2,8 northwood blei pcen mye stillere og batteritida mye lenger. Så PCen min har disse specs: p4 NW 2,8ghz 1024 ddr ram 60gb 7200 rpm hd Regner med at jeg får den om en dag eller tre, kan komme med tilstandsrapport da! edit: prisen blir IKKE 20000! Min havna på rundt 17 000. og angående brennern, det står jævla knotete forklart hos multicom. det kommer an på hvilken brenner de har valgt fra ecs ecs g900 Endret 16. desember 2004 av quack Lenke til kommentar
DeVille_83 Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 (endret) Sitter på G900 å skriver nå. Hentet den hos multicom i går (klarte ikke å vente på posten) Første inntrykk: Den er STOR..... Men det er da ikke noe galt i det. Den blir varm, og vifta bråker, men jeg sitter da aldri ved maskin uten å høre på musikk eller annen lyd så den forsvinner lett. Det var tilogmed god lyd i de innebygde høytalerene, hadde G551 før så var vant til litt lite lyd Ellers syns jeg ikke den blir så varm, skal tenke på å bytte til northwood, men får se hvordan denne fungerer først. Eneste jeg egentlig klager litt på er strømforsyningen. Er et lite tjernobyll (jada skreiv det feil) som står ved siden av her. Her snakker vi varme. Men kan vel leve med det. PS: digger fjernkontrollen Da er det bare å sette i gang med Need 4 Speed underground 2 og Half life 2, regner med at dette blir bra. Endret 17. desember 2004 av DeVille_83 Lenke til kommentar
Wetatron Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Planlegger å bruke en 5kg tung skrivebordserstatter i forelesningssal? Stakkars deg som må drasse på den, og alle de som må høre på den.. Er forskjell på slepbar, bærbar og laptop spør du meg, ville aldri vurdert en svær bærbar, det er jo bare tull!! (min mening ihvertfall). Har nå 15", og tror jeg kommer til å gå for 12" neste gang selv om det blir en stund til da.. Lenke til kommentar
DeVille_83 Skrevet 17. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 17. desember 2004 Ikke for å fornærme deg men, jeg forstår ikke hvorfor folk klager på vekten. Se på det som trening Når den skal bæres langt bruker jeg ryggsekk, ser ikke noe problem med det. Man må bruke noe mer enn fiskeboller Lenke til kommentar
Popobawa Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Er nok enig med Wetatron her. Maskinen yter ganske bra, og hvis du vil irritere på deg medelever og lærere, så er den maskinen det perfekte valg. Men jeg hadde nok, som mange andre, valgt en maskin med Centrino teknologien. Dvs en stillegående maskin og som ikke veier så altfor mye. Lenke til kommentar
quack Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Gjør som meg: G900 til hybelbruk Portabel bærbar med 12" og centrino til forelesningsalen Lenke til kommentar
Kingy Skrevet 17. desember 2004 Del Skrevet 17. desember 2004 Gjør som meg:G900 til hybelbruk Portabel bærbar med 12" og centrino til forelesningsalen er vel de færeste studenter som kan koste på seg 2 bærbare... Lenke til kommentar
sub_sonic Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 hmz... driver også og vurderer om jeg skal kjøpe en G900, med driver og leter etter northwood CPUèr men finner det ingen steder! Noen som kan gi meg en link? Lenke til kommentar
DeVille_83 Skrevet 24. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 24. desember 2004 men Quack, hvordan gikk det med Northwood? Er den blitt mye bedre med tanke på varme, støy og batteri? Lenke til kommentar
quack Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 hmz... driver også og vurderer om jeg skal kjøpe en G900, med driver og leter etter northwood CPUèr men finner det ingen steder! Noen som kan gi meg en link? Multicom kan levere med Northwood! multicom.no DeVille: Nå har jeg ikke noen prescott å måle i mot, men jeg synes ikke den bråker spesielt mye med 2,8 NW. Hvis jeg ikke driver med noe blir den ofte 100% stille så man lurer på om den er på eller av. Maks viftestøy er bare jevn susing, hvis jeg skal tippe i forhold til CPU-vifter, kanskje 15-20db? Jeg synes i alle fall ikke det er irriterende (og jeg er generelt ikke glad i ulyder ) Hvis jeg spiller feks. GTA VC med PCen på fanget kjenner jeg seff at det blir litt temperert der. Men bare på undersida, på oversida er den ikke varm i det hele tatt. Det er jo snakk om en 2,8 P4 IKKE-mobile så litt varme er det nødt til å bli Batteri-tida har jeg ikke fått testa helt enda. Men "utgangstida" står som 3 timer også går den fort eller sakte nedover ettersom hva man driver med.. Lenke til kommentar
quack Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 (endret) Enten har noen lobotomert meg, ellers er det UMULIG å finne ut hva hovedkortet i G900 heter?!!? Noen her som klarer det? Ska få credit i form av er Endret 27. desember 2004 av quack Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå