Dings Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det var ca det jeg sa da jeg skulle slå på maskinen igjen etter at jeg hadde pillet på noen instillinger i biosen som jeg ikke skulle ah pillet på... Klarte å rote meg bort i noen innstillinger for minnet, og forandret minnehastigheten (tror jeg) Den står nå på 147Mhz (stod før på auto eller noe slikt), og jeg får ikke noe bilde på skjermen... Er det noe jeg kan gjøre eller er alt kaputt? Når jeg slå på maskinen går den på, jeg hører diskaktivitet, emn jeg får ikke noe bilde... Maskinen min er: AMD XP1700+ Asus a7v133 256MB sdram 80GB WD Trenger hjelp fort... Lenke til kommentar
Mr-Smith Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 skru av og på bryteren bak på strømforsyningen 3 ganger, da skal pcn starte med default innstillinger, om ikke det går så må du nok ta clear cmos Lenke til kommentar
totveit Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Har du prøvd å resette biosen? Dette kan du lese deg frem til i asus manualen din, men du kan også plukke ut biosbatteriet og vente en stundt slik alle kondesatorer, osv har ladet seg ut. Da går bios tilbake til defeult mode. Hviss ikke dette hjelper så vet ikke jeg Lenke til kommentar
Dings Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Finner ikke ut av hvordan jeg resetter bios i manualen, men kan jeg bare fjerne batteriet uten at det gjør noe? (ingenting som blir ødelagt? Har liksom gjort nok skade for en dag...) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 17:10, Dings skrev:Det var ca det jeg sa da jeg skulle slå på maskinen igjen etter at jeg hadde pillet på noen instillinger i biosen som jeg ikke skulle ah pillet på...Klarte å rote meg bort i noen innstillinger for minnet, og forandret minnehastigheten (tror jeg) Den står nå på 147Mhz (stod før på auto eller noe slikt), og jeg får ikke noe bilde på skjermen... Er det noe jeg kan gjøre eller er alt kaputt?Når jeg slå på maskinen går den på, jeg hører diskaktivitet, emn jeg får ikke noe bilde...Maskinen min er:AMD XP1700+Asus a7v133256MB sdram80GB WDTrenger hjelp fort... Vel, hold inne <HOME> eller <INSERT> når du slår på maskinen. De andre kryptiske rådene kan du evt. prøve hvis ikke dette går. Som regel er det enten <HOME> eller <INSERT>. Lenke til kommentar
Dings Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Takker for alle svar! Resatte biosen etter litt om og men.. Har altid likt Asus, men liker ikke måten å resette bios på.. Man må holde et skrujern nede på HKet mens man slår på PCen... Men allikevell, takk for alle svar! Lenke til kommentar
totveit Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Skal være enig i at det hørtes skummelt ut. På mitt a7m266 er det bare å flytte en jumper, starte pcen (sveiv i ca 3sec før den auto slo seg av), og så satte den tilbake. Funka fett. Asus fan hær okså (digger jumpere, stoler mer på det enn i bios, men krever litt mer kunskap og ålling) Lenke til kommentar
DrErling Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Quote: Den 2002-06-03 21:30, Dings skrev:Takker for alle svar! Resatte biosen etter litt om og men..Har altid likt Asus, men liker ikke måten å resette bios på.. Man må holde et skrujern nede på HKet mens man slår på PCen...Men allikevell, takk for alle svar! Du trenger overhodet ikke starte pc`en mens du holder skrujernet der! Det holder med å kortslutte punktene i ca 20-40sek, alt etter som. Så slår du pc`en på igjen, uten skrujern! Jeg har gjort dette på asus a7v, asus a7v133-raid og asus a7v266-E-raid. Fungerte helt fint på disse. Lenke til kommentar
Typhon Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 På mitt gammle ASUS a7m266 mtte jeg ta ut lydkort og nettverkskort hver gang jeg skulle stille på volten. Slit spørr du meg... Lenke til kommentar
Kjetil Lura Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 DrErling du trenger ikke kortslutte i 20-40 sek,du bare kortslutter så er det gjort Kjetil Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå