stubbsokk Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei Skal investere i digitalkamera og har valgt Cannon. Samtidig ønsker jeg å kjøpe et Cannonkamera, gjerne brukt, slik at jeg også kan benytte de nye EF objektivene til dias. Kameraet må også passe til den nye 580 EX blitzen. Selger av og til noen bilder ( natur mm) og har behov for et Cannonkamera med solid kvalitet slik at det kan ligge i rygggsekken " å slenge" uten å ta skade. Er svært takknemlig for tips om hvilke Cannonkameraer som kan være aktuelle, og gjerne med prisantydning. Med vennlig hilsen Øyvind Lenke til kommentar
Pingla Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Skal investere i digitalkamera og har valgt Cannon. Samtidig ønsker jeg å kjøpe et Cannonkamera, gjerne brukt, slik at jeg også kan benytte de nye EF objektivene til dias. Kameraet må også passe til den nye 580 EX blitzen. Selger av og til noen bilder ( natur mm) og har behov for et Cannonkamera med solid kvalitet slik at det kan ligge i rygggsekken " å slenge" uten å ta skade. Er svært takknemlig for tips om hvilke Cannonkameraer som kan være aktuelle, og gjerne med prisantydning. Med vennlig hilsen Øyvind Skal investere i digitalkamera og har valgt CannonNå heter det vel Canon da men.... ...slik at jeg også kan benytte de nye EF objektivene til diasHvis du tenker på de nye EF-S objektivene så passer disse kun på digitale speilreflekskameraer fra Canon, og kun modellene 300D og 20D.EF objektiver passer dog både analog og digital speilrefleks, i allefall i Canon EOS-serien. Lenke til kommentar
TigerBlack Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Jeg har ett Canon 300 selv (analogt). Dette er da rimlig solid, jeg har sett endel av dem på QXL. Du kan også ringe eller gå til Lomorks i Oslo (Torggata). www.lomorks.no. De hadde brukte Canon EOS kamraer der da jeg var der for ett par dager siden. Ellers så er Ebay ett sted jeg er rimlig sikker på at du kan finne noen. Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 Du har og et bruktmarked på foto.no . Har sett EOS 3 der til et par tusen, og EOS 1 til 5-6000, hvis du er villig til å bruke såpass mye penger.. De husene er utvilsomt solide, og de er i tillegg beskyttet mot vann og støv... Lenke til kommentar
2roll Skrevet 16. desember 2004 Del Skrevet 16. desember 2004 (endret) Det er vel bare det nyeste EOS 3 og (kanskje siste EOS1, har ikke sjekket) som støtter E-TTL II) av analoge hus. Tror ikke det er så mange som selger disse akkurat. Hvis noen nylig har kjøpt et anaolgt hus i denne klassen, så bytter de sannsynligvis ikke med det første. Men EX580 virker sanns på alle hus som støtter E-TTL. Det kjipeste som støtter E-TTL er EOS500N (og nyere 300, 300V osv.). Et billig plastikhus som ikke har lysmåling bra nok for dias, med unntak av de aller nyeste. EOS3 eller EOS30 er mye bedre i så måte. Du kan sikkert finne en del forskjellige EOS1 brukt også. Mange er proffbrukt, men disse husene er bygd for å vare. Nyere modeller støtter iallefall E-TTL. PS: EOS1-hus er såpass solide at de kan skade ANDRE ting hvis det ligger og slenger i sekken Endret 16. desember 2004 av 2roll Lenke til kommentar
stubbsokk Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Takk for gode råd. EOS1 eller EOS 3 høres ut som gode valg. Tror jeg går for ett av de. Med vennlig hilsen Øyvind Lenke til kommentar
2roll Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 Husk at Canons toppmodell har båret navnet EOS1 i mange generasjoner. De har 1, 1N, (1N DP, 1N HS), 1V og 1V HS. Kilde: Canon kamera museum. Det er en del forskjeller som bør gjenspeile seg i prisen du betaler. Lenke til kommentar
stubbsokk Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 Takker igjen for tipset. Har faktisk funnet fram til Canons sider som presenterer de tidligere modellene. Veldig oversiktlige og informative sider. Men hvor er det greiest å få oversikt over prisene på disse kameraene? Er bruktsidene eneste kilder? Med vennlig hilsen Øyvind Lenke til kommentar
Teleskopos Skrevet 25. desember 2004 Del Skrevet 25. desember 2004 Hei Skal investere i digitalkamera og har valgt Cannon. Samtidig ønsker jeg å kjøpe et Cannonkamera, gjerne brukt, slik at jeg også kan benytte de nye EF objektivene til dias. Kameraet må også passe til den nye 580 EX blitzen. Selger av og til noen bilder ( natur mm) og har behov for et Cannonkamera med solid kvalitet slik at det kan ligge i rygggsekken " å slenge" uten å ta skade. Er svært takknemlig for tips om hvilke Cannonkameraer som kan være aktuelle, og gjerne med prisantydning. Med vennlig hilsen Øyvind Det beste kjøpet du kan gjøre når det gjelder Canons filmbaserte speilreflekskameraer er EOS 3 eller EOS 1 i sine ulike varianter. Dette er meget solide og vannsikrede modeller som er laget for å vare lenge og tåle mye bruk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå