Gå til innhold

GameCube - Hvilke spill bør jeg satse på?

Thewiz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det kommer helt ann på hva slags spill du liker....

Uansett sjanger:

Pikmin 2 - Årets beste spill etter min mening. Genial vri på strategi sjangeren. Utallige timer single og multiplayer moro.

Wario Ware - Multiplayer moro. Årets sykeste spill.

Super Monkey Ball 1 & 2 - De essensielle singleplayer(1) og multiplayer(2) spillene.

Animal Crossing - Komminikasjons spill. EDGE kaller det verdens eneste virkelig voksne spill. Sær og barnslig moro totalt uten noe poeng. Men... Kan ikke nytes alene. Du må bo med noen andre som vil spille.

Ikaruga - Hardcore 2D shoot'em up på sitt beste. 2-player co-op er genialt. Sinnsykt vanskelig.

RPG:

Paper Mario 2 - Et av årets morsomste spill. Masse rare og absurde situasjoner og karakterer. Man trenger ikke være Mario fan for å forstå humoren. Genialt slossesystem, som blander action, stratefi, og mye humor.

Tales of Symphonia - Har ikke spillt det ferdig ennå, men hittil er jeg kraftig imponert. Tidvis utrolig vakker grafikk(Og tidvis bare grei nok, dessverre), flotte karakterer, godt slossesystem, og fet historie(Om ikke cut-scenene er helt topp)

Horror:

Eternal Darkness - Ikke perfekt, men helt særegent spill. Kanskje mitt favoritt denne generasjonen, bare på grunn av de fantastiske nyskapingene i story og stemning som spillet byr på. Helt unik og billig.

Resident Evil REmake og 0: Klassisk Survival Horror på sitt beste. Fantastisk grafikk, og stødig gameplay. 1'eren er skumlest, mens nummer 0 er enklest.

Action adventure:

Legend of Zelda The Wind Waker - Etter min mening det aller best 3D Zelda spillet, og denne generasjonens vakreste spill(Sammen med Ico). Et spill ALLE bør ha.

Metroid Prime 1 og 2 - Sci-fi adventures uten sidestykke. Hardcore spillbarhet, og fabelaktig stemning. Ikke for "casual gamers".

Beyond Good & Evil - Den aller beste Zelda-etterlikningen. Holder ikke standarden til Zelda, men kommer imponerende nærmt.

Luigis Mansion - Unikt spøkelsesjaktspill. Sært gameplay, men fantastisk givende når man kommer inn i det. Billig også.

Action platform:

Super Mario Sunshine - Ikke like bra som Mario 64, men nærmere enn noe annet spill har kommet

Wario World - Wrestling puzzle platform. Moro, sært, og kort.

Viewtiful Joe - 2D Beat'em ups møter Matrix. Sært, kult, og djevelsk vanskelig. Alle bør ha dette spillet.

Prince of Persia - Hakk og hopp i gamle Persia.

Sport\Racing\Fighting

1080 Avalanche: Snowboardracing på sitt beste. Ufattelig fartsfølelse og realistisk snøfølesle blandet med sinnsykt bra designete baner. Kort, men du blir aldri lei av å forbedre highscorene dine.

F-Zero GX - Denne generasjonens raskeste spill. Utallige timer gameplay med turneringer, story, og bygg dine egne skip. Djevelsk vanskelig, men verdt strevet.

Soul Calibur 2 - Kanskje denne generasjonens beste fighte spill.

Super Smash Brothers Meelee - Kaotisk og moro 4-player slåssing.

Mario Kart - Mulitplayer moro.

Sikkert noen flere også som jeg ikke kommer på.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har spilt originalen: Metal Gear Solid: The Twin Snakes.

Det glemte jeg. Verdens beste cut-scenes i noe spill noensinne. :thumbup:

Bra spill også!

Ehm, nei!

Cut scenes'a suger. Dårlig Matrix-ripoff hvor du hopper oppå raketter og spreller rundt som en annen akrobat.

Det var derfor jeg sa du kan kjøpe spillet hvis du ikke har spilt originalen,etter som den er mye bedre.

Lenke til kommentar
Hvis du ikke har spilt originalen: Metal Gear Solid: The Twin Snakes.

Det glemte jeg. Verdens beste cut-scenes i noe spill noensinne. :thumbup:

Bra spill også!

Ehm, nei!

Cut scenes'a suger. Dårlig Matrix-ripoff hvor du hopper oppå raketter og spreller rundt som en annen akrobat.

Det var derfor jeg sa du kan kjøpe spillet hvis du ikke har spilt originalen,etter som den er mye bedre.

Jeg har ikke spillt originalen(Ikke ferdig i alle fall, bare sånn halvveis), og elsker Matrix rip-offene, selvom jeg ikke er noen Matrix fan.

Bare folk som har spillt originalen klager over cut-scenene. For oss andre er de sinnsykt bra. Bedre filming, klipping, animasjon, drama, og grafikk enn noe annet spill. Det eneste som var litt dårlig var når han kastet granat på en flygende betongblokk. Det så bare teit ut. Resten er tipp topp. Raketthoppingen var supermorsom.

Lenke til kommentar

Mange gode titler å velge mellom..

- Star Fox Adventures - Genialt eventyrspill i nesten Zelda stil

- Spiderman 2 - Konsollversjonen er vel 100x bedre enn PC versjonen. Kanskje det beste filmspillet som er laget...

- James Bond Everything or Nothing - beste Bond spillet på veldig lenge.

- Paper Mario 2 - nok et kvalitetsspill fra Nintendo

Kommende spill

- Resident Evil 4 (januar)

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Du rett og slett MÅ ha disse:

Zelda - wind waker

Resident Evil - Remake & Zero ("code veronica X" hvis du ikke har spilt det på ps2)

Ellers rimelig gode tips det som folk har sagt over her, untatt "luigi's mansion", makan til møkk er det lenge siden jeg har spilt

Lenke til kommentar

Neineinei.... lets keep cool her. Jeg har hatt GameCube siden Lanserings dagen i Norge, sikkert over 3 år siden nå. Og spillene kommer helt ann på hvor gammel du er.

Fra 15 og oppover må ResidentEvil serien være helt idyllisk.

Under den alderen så passer alle Mario spillene og de andre barnespillene.

MarioKart er genialt, SuperSmashBrothersM er også suverent. ResidentEvil garantert genialt. Og en del andre Retro Konsol spill også. Lykke til.

Lenke til kommentar
Neineinei.... lets keep cool her. Jeg har hatt GameCube siden Lanserings dagen i Norge, sikkert over 3 år siden nå. Og spillene kommer helt ann på hvor gammel du er.

Fra 15 og oppover må ResidentEvil serien være helt idyllisk.

Under den alderen så passer alle Mario spillene og de andre barnespillene.

MarioKart er genialt, SuperSmashBrothersM er også suverent. ResidentEvil garantert genialt. Og en del andre Retro Konsol spill også. Lykke til.

Jeg er 14 år og jeg gidder ikke å spille ''Mario spillene og de andre barnespillene''

Jeg kan vel også spille resident evil spillene hvis jeg har lyst, jeg bryr meg ikke

noe særlig om aldersgrensen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...