Gå til innhold

Sigma VS Canon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skulle selvsagt ønske jeg hadde Canons 2.8L IS. Jeg HAR Canon 70-200 4L, og det er et fantastisk objektiv. Sigma sitt er jo i samme prisklasse (litt dyrere, vel), med større blenderåpning. Men jeg valgte altså 4L, og jeg har ikke angret på det. Det eneste aberet er at det ikke egner seg særlig til innebruk.

Her er et bilde jeg tok nylig:

35591050.jpg

Tor

Lenke til kommentar

Gjør et søk etter Sigma 70-200 på www.dpreview.com sitt forum, så finner du mye info. Under reviews på www.fredmiranda.com finner du også mye.

Jeg har vurdert lenge mellom Canon 70-200 f4L og Sigma 70-200 f2.8 og kommer til å bestille sigmaen innen kort tid. Siden jeg tar bilder både i godt og dårlig lys er det lysfølsomheten som er utslagsgivende for meg. Og så kan man jo leke med enda mindre dybdeskarphet med en f2.8 linse og det er jo fint.

Jeg har iallefall inntrykk av at folk jevnt over er godt fornøyd med Sigma sin 70-200 og at folk som ikke er profesjonelle ikke ser nytten av å betale 5000 kr mer for å få Canon sin linse. ( Med mindre man skal ha IS versjonen som koster 10.000 mer...)

Canon sin 70-200 f4L er forresten en god del lettere enn Sigmaen. Så om du ikke trenger lysfølsomheten, så er jo dette et moment... ( Tror forskjellen er ca 0.5 kg. )

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...