White Fox Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei jeg har som mange andre her tenkt å kjøpe meg et kamera. Dette blir mitt aller første vidiokamera, men jeg har allikevel lyst på noe jeg også kan bruke en del år uten atd et blir for avleggs. Spesifikasjoner: - Må kunne overføre det jeg filmer til pc med usb/firewire. Blir det mye prisforskjell ved både usb og FW i forhold til bare en av delene? - Burde kunne overføre den redigerte filmen tilbake på kameraet. Eller blir dette mye dyrere? - Prisen må være MAKS: 5000. helst ikke mer enn 4000. Er det noen flere spesifikasjoner jeg burde bestemme meg for så bare si ifra. Bruksomeråder: Litt filming i skolearbeidet Filming på fritiden av daglidagse ting Småfilmer med venner Takker for alle svar. ps: Er klar over at det er mange lignende tråder, men alle er jo andre prisklasser, spesifikasjoner og bruksomeråder. Jeg følte derfor dte var nødvendig med denne tråden for å finne det kameraet som passer akkurat meg. Hvis ikke hadde det vært helt topp om en eller annen film"spesialist" hadde mekkka en tråd for kjøp av kamera. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Anyone Ikke lenge til jul...trenger noe å fylle ønskelista med Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Er det ingen som kan gi meg en hjelpende hånd her eller.. Hvor har det blitt av alle de som kan dette med film å greier. Lenke til kommentar
Oleway Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Generelt kan du ikke regne med DV Inn i det prissjiktet der, med mindre du går over til Digital 8, som er noen digitale videokameraer med svære kasetter. Fordelen er at kameraet kan spille av Video8-filmer, hvis jeg husker riktig. Kvaliteten på Digital 8-kameraer er noe dårligere enn på DV-kameraer generelt. Det finnes antagelig DV-kameraer med DV inn og ut i dette prissjiktet, men de har som regel andre dårlige spesifikasjoner. Jeg anbefaler deg å se deg litt om på Akams produktguide o.l. Hvis ikke du redigerer så ofte, så ligger vel løsningen i å kjøpe et bra digitalt videokamera og låne andres videokamera når du skal redigere tilbake til kameraet. Jeg har ikke så mye erfaring i denne prisklassen, fordi når man skaffet seg et videokamera mellom 5 og 10.000, så får man det man trenger til privatbruk og god bildekvalitet. Du virker desperat. Lenke til kommentar
Dykkern Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvorfor "må" du ha DV inn? Det er klart det er en fordel hvis du skal redigere mye og legge en ferdig film tilbake på DV-båndet. Men du betaler ganske mye for den muligheten. Et alternativ er derfor å brenne til DVD - en DVD-brenner koster mindre enn 1000 kr i dag. Et lite problem med et slikt forum (som vi diskuterer i nå) er at mange av oss er entusiaster og av den grunn har forholdsvis liten erfaring i det nedre pris-sjiktet du sikter mot. Men har vi flaks så kan det hende Afseth våkner til liv - han "kan" bransjen... Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 takker for svar.. Ja.. jeg er ganske desperat:-p skal ønske meg dette til jul og vil gjerne undersøke litt før det. ok.. skjønner at jeg må gå høyere opp i pris. Hva får jeg for en 5000-6000 da.. og ikke nødvendigvis med dv-inn? Lenke til kommentar
sruben Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 DV-inn behøver da ikke å bli så dyrt. Canon MV700i har f.eks DV-inn og koster kun 3500,- Jeg har selv forgjengeren, Canon MV600i (i står forresten for DV-inn), og dette er et helt kurrant familiekamera. God bildekvalitet, 18x zoom samt at det er enkelt å bruke. Svakheten til Canons MV 6- og 700 serie er Nightmode funksjonen. Der er bl.a. Sony bedre. Lenke til kommentar
White Fox Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 DV-inn behøver da ikke å bli så dyrt. Canon MV700i har f.eks DV-inn og koster kun 3500,- Jeg har selv forgjengeren, Canon MV600i (i står forresten for DV-inn), og dette er et helt kurrant familiekamera. God bildekvalitet, 18x zoom samt at det er enkelt å bruke. Svakheten til Canons MV 6- og 700 serie er Nightmode funksjonen. Der er bl.a. Sony bedre. Ok.. atkk for tilbakemelding. skal se påd ette, og det var jo billig også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå