Kaeso Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det er helt sikkert en enkel løsning på mitt problem, men jeg klarer ikke finne den. Problemet er at maskinen min er ganske ødelagt. Virus og denslags. Nå har jeg bestemt meg for å formatere. Men det går ikke. Jeg får opp beskjed om at jeg må lukke eventuelle vinduer som viser innholdet på disken. Det har jeg gjort. Kjører Windows XP, og jeg kommer ikke ut i MS DOS, kun i Command Prompt. Hvordan kommer jeg i MS DOS, slik at jeg barre kan skrive format c:? Tror maskinen kjører maaange bakgrunnsprogram, så jeg får ikke formatert når jeg er i windows! Hjelp? Mvh Thomas Lenke til kommentar
horebore Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 start opp pc med winxp-cden og formater derfra Lenke til kommentar
Dinosauromann Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Du lager en oppstartsdiskett ved hjelp av en annen PC, der du formaterer disketten, og starter opp på den. Hvis du har en Win xp eller win 2k cd går det også ann å bruken den. Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) win xp kan ikke formatere seg selv du har heller ikke en ms dos funksjon derslik som i win 98 eller noe bare en command promt skal du formatere c: som winxp ligger på så må dette gjøres via installasjon av ny xp. regner med at du har orginal ta backup av det du skal og boot opp fra xp cden når du skal instalere win xp så må du velge partisjon dette skal gjøres på. der fjerner du c prtisjonen og oppretter en ny c som du formatterer (ikke bruk quick mode på dette) så starter winxp å installere seg automatisk lykke til Endret 12. desember 2004 av Joggi Lenke til kommentar
Kaeso Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Takk takk.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå