BolleKalle Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Etter alt maset om Soundstorm 1 og 2 i Nforce ditt og datt føler jeg for å si min mening om akkurat dette lydkortet i forhold til en PCI løsning fra Creative.. Etter noen uker uten drivere til mitt Audigy2, ble jeg nødt til å bruke Soundstorm via optisk med Logitech Z-680 i stedet for med 3 analoge kabler som var kobla i Audigyen. Smilet ble bredt da "Dolby Digital" vistes i kontrollenheten på anlegget. Her skulle digital 5.1 i spill nytes med øyeblikkelig virkning! Fyrte opp Desert Combat for å teste litt lyd. Det første som slo meg var de ugjevne nivåene på de forskjellige lydeffektene. Skrittene var musestille, og skulle jeg komme til skade for å skyte med rifla holdt jeg på å få blåst av meg ørene. Og tanks 10 meter unna føltes også helt feil med tanke på lyd i forhold til avstand.. det føltes mer som 200 meter unna. Hvor var den flate og fine surroundlyden jeg fikk med Audigy2? Lekte meg litt med innstillinger og fant ut av Equalizeren var en fin måte å totalt ødelegge et ellers godt lydbilde på. Nei, lyden i spill fra dette kortet var en stor skuffelse. EAX effektene var elendige i mine øre, borte var gleden av å høre tydelige eksplosjoner i det fjerne når man sender en Anti-tank missil rett i fjellveggen en kilometer unna. Audigy2 Endret 12. desember 2004 av HeRbie Lenke til kommentar
lavizh Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Aldri prøvd SoundStorm, har heller ingen planer om det, kjempefornøyd med mitt Audiophile 24/96 kort Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Her er jeg faktisk enig. Min stormaskin, også utstyrt med Audigy 2, var ute av drift i to uker, og jeg måtte ta til takke med en AMD-maskin, også med et nForce2-hovedkort som hadde SoundStorm. Det var en prøvelse. Lyden var dårlig, ganske dårlig. Selv min eldste maskin med et SB AWE64 Gold klarte bedre lyd enn SoundStorm. Gleden var derfor stor da jeg endelig kunne sette stormaskinen i drift igjen. Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har aldri hørt et innebygget lydkort som jeg har blitt positivt overrasket over. Bruker et LynxTwo model C på jobb. Det er et bra lydkort. Hadde et slikt selv til studiobruk hjemme, men det ble stjålet (sammen med resten av PCen og hjemmestudioet). Av ulike årsaker fant jeg ut at jeg ikke ville investere forsikringspengene i et like bra hjemmestudio. Nå må jeg ta til takke med et relativt gammelt Audiotrak INCA88, men det blåser fremdeles de fleste Creative-kort av banen... Lenke til kommentar
BareGjest Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Enig. Brukte hercules fortissimo 7.1 tidligere, det er ikke noe superkort men det duger. Gikk over til soundstorm og føler virkelig at lyden har blitt dårligere. Ujevn rett og slett. Til tider hakker også endel spill som tidligere maskinen min aldri sleit med, tipper det er lyden eller brikken som blir altfor varm under stress. Bytter tilbake en av nærmeste dagene antar jeg.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå