Gå til innhold

Nye høytalere og forsterker til rimelig pris

Anbefalte innlegg

Nå som jeg ser bort på det gammle, nedslitte anlegget mitt føler jeg det er på tide med fornyelse. Jeg kan veldig lite når d kommer til Hi-Fi å gjøre.

Jeg har prøvd å se litt rundt på egen hånd, men blir bare mer og mer usikker. :ermm:

Det jeg har funnet er følgende:

Høytalere:

Eltax Millennium 500

Forsterker #1:

Eltax Receiver

Forsterker #2:

Eltax Receiver AVR-800

Men 1 ting er at jeg er ikke fornøyd med dette, vil helst ha noen feite kasse høytalere som ikke er alt for dyre :)

Jeg har et budsjett som helst ikke skal overstige 3000,- kan selfølgeli strekke meg litt, men helst ikke :)

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
jeg sier at dette ikke er kvalitet, men alle som jeg vet har sånne klager ikke, eltax er pang for pengene...men ikke det beste

Ok.

Jeg har jo ikke store krav til utstyr, bare d er sånn at man kan høre litt forargelse hos naboene :)

Men er usikker på når det kommer til de 2 forsterkerne jeg har sett på, er det stor forskjel på de?

Lenke til kommentar

Vil ikke egentlig anbefale Millenium 500. Greit at de spille høyt og med forsåvidt grei bass, men mellomtonen stinker og treverket i kassen er svak så det blir mye resonans ved høyt volum. Gå heller for noen mindre høytalere som spiller bedre lyd. Greit at "store" basselementer frister, men i den prisklassen er det storsett bare søppel. Man får det man betaler for.

Når det gjelder forsterker så er jo brukt et alternativ. 5 x 50 W (Eltax kvalitet) vil garantert ikke klare å drive Millenium 500. Kjørte mine høytalere på en ny NAD forsterker med 2 x 75W og det gikk akkurat. Nå bruker jeg en Pioneer på 2 x 150w men det er kanskje litt overkill. Regn med 2 x 100W, helst i 8 Ohm, da driver du Millenium 500 godt. AVR-800 er et bedre valg med 6 x 150W (riktignok i 4 Ohm).

Angående kabel så spiller ikke det noen rolle hær. Tror ikke du vil høre forskjellen på Monster kabel til 1000,-/m og et våt fiske snøre. Shit in = shit out. Lampett ledning duger sikkert fint.

Endret av phoen|x
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...