Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 FILLERN!!! Har ikke kommet lengre enn til der den i grunnen skal vise lilo menyen før det kommer opp en svær feilmelding: L 99 99 99 99 og så mange 99'er med et mellomrom.. Hva skjer? Har reinstallert en gang men det hjelper ikke.. Slackware 10.0. Installerte til et eller annet Superblock greier, skal jeg heller installere til MBR (Master Boot Record)? Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 du har glemt å lage bootable floppy under innstallasjonen, eller boot screen opplegg. gjorde d samme i går kveld, jeg må nå boote linux og windows fra floppy...lol Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Men jeg har ALDRI trengt å lage bootable floppy før. Vanligvis installerer jeg lilo til Superblock greia, eller MBR. Lenke til kommentar
Hetland Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 installer slackware på ny og velg lag bootable floppy eller bootable noe annet Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Pøh, har da såpass peiling at jeg ikke trenger å bruke diskett for å starte slack. Lenke til kommentar
olear Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 En hd kan ikke boote uten en MBR (Master boot record). Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Legg inn LILO på MBR Endret 12. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Nå har jeg lagt inn på MBR, men nå VIL ikke kde starte... kommer en svær melding; no core device, failed to initialize core device, cannot open device: /dev/mouse og så videre. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Er det ingen som vet hvor musa ligger når den er koblet til ps/2 ? Har prøvd både /dev/mouse og /dev/tty0 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Er det ingen som vet hvor musa ligger når den er koblet til ps/2 ? Har prøvd både /dev/mouse og /dev/tty0 /dev/mouse skal fungere... tty0 er vel serial-porten elns. /dev/mouse er vel linka til /dev/psaux som igjen er linka til /dev/misc/psaux. Er det berre musa som er problemet med X? Kan du poste xorg.conf her? Endret 12. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Blir litt vanskelig å poste xorg.conf her... men fikk samme melding da jeg brukte den siste du postet... cannot open device (/dev/misc/psaux) Kommer også failed to initialize core devices. Men hvordan kan jeg velge at den står på usb da? Kanskje den funker hvis jeg setter den på usb'en ? Lenke til kommentar
whoi Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Det er bare å prøve seg fram. cat /dev/mouse Rør på musa, så ser du om det skjer noe. /dev/psaux og /dev/input/mice er også muligheter som er vanlige. Edit: Personlig bruker jeg /dev/usbmouse Endret 12. desember 2004 av Blurpy Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har du køyrd "xorgconfig"? Som root... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Ja, men skjer ikje så mye når jeg har kjørt xorgconfig. Edit: cat /dev/mouse: no such device Nei, funker ikke noen av de du gav meg. Endret 12. desember 2004 av Slettet+432 Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Ja, men skjer ikje så mye når jeg har kjørt xorgconfig. Edit: cat /dev/mouse: no such device Nei, funker ikke noen av de du gav meg. Under installasjonen av Slackware så kan du velge kva for type mus du har. Sikker på at du valgte rett? Du kan gjere det på nytt ved å bruke "pkgtool" pkgtool > setup > kryss av for "mouse" > enter Endret 12. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Gjest Slettet+432 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Valgte ps/2 da, har prøvd alt med ps/2 og satte den inn i usb for en stund siden. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Har du USB no? Då må du velge det. Du kan gjere det på nytt ved å bruke "pkgtool" (root) pkgtool > setup > kryss av for "mouse" > enter Endret 12. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Slackware bruker vel grub? Prøv å legg til dette i grub config filen: pci=acpi under valget for å starte slackware. Lenke til kommentar
objorkum Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Slackware bruker vel grub? Prøv å legg til dette i grub config filen: pci=acpi under valget for å starte slackware. Slack bruker LILO. Men kva meiner du at den linja gjere? Endret 12. desember 2004 av objorkum Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Slackware bruker vel grub? Prøv å legg til dette i grub config filen: pci=acpi under valget for å starte slackware. Slack bruker LILO. Men kva meiner du at den linja gjere? Fant det på i en usenet-post. Noen som hadde nesten samme problemet, men med SuSE. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå