Eskil87 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Jeg har en Dell Dimension 8200 :sad: Der har jeg 2x256 pc-800 RDRam. Men.. Jeg har 4 ram slot'er på hk'et, og ved siden av to slot'er med 2x256 er det to slot'er med 2 jeveler som ikke er RAM. Hva er det?? Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Hver kanal sine brikker er seriekoblede i ett RAMBUS oppsett, derfor må man ha en terminator evt. en RIMM til. Lenke til kommentar
Eskil87 Skrevet 3. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 3. juni 2002 Så da kan jeg ikke shoppe 2x256 til? Evt. Hva må jeg da gjøre? Lenke til kommentar
Vegard20 Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Joda. Da bytter du de to med terminatorene. Lenke til kommentar
jevel Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det du bør merke deg er at du bør ha like brikker for å sikre best mulig stabilittet og ytelse. Har sett systemer som takler forskjellige brikker, både i parene og mellom slottene, men også sett eksempler på det motsatte. Prøv å få solgt de du har til en fornuftig pris, og invester i fire nye, like brikker. -KJ Lenke til kommentar
Dollar Skrevet 3. juni 2002 Del Skrevet 3. juni 2002 Det er en fordel å ha hvert "par" (1 i hver kanal) av "like brikker" (type, hastighet etc) - men som med DDR-SDRAM fungrer "ulike brikker" somregel helt fint. Merk at begge brikkene i parret må være like store. Dvs 2x 128MB og 2x 256MB funker fint - ikke 1x 128 og 3x 256. Om de fire brikkene er en Apacer, en Hynix, en Crusial og en Samsung modul skal i prinsippet ikke gjøre noe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå