T.F.T Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hei, sitter med et lite problem her. Eller, det er ikke et problem, men heller en bekymring og iritasjonsmoment. Noen ganger, ved åpning av filer og avslutning av windows, hører jeg en skarp og lang skrapelyd, som absolutt ikke høres videre fin ut. Ellers fungerer alt som det skal, pcn går glatt og jeg får gjort alt som krever jobbing fra hd. Men det er disse lydene i blandt som irriterer meg. De kommer ikke ofte, helt uregelmessig, men i blandt. Og når jeg tar disketter ut av floppyen skjer det samme, bare en annen type skrapelyd. Hva bør jeg gjøre ? Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Finn ut hva som lager lyden. Kjøp en ny hd - gjør den til en identisk kopi av disken du har nå, og ta den gamle ut av drift. Om lyden forsvinner er det problem på hd'n. Sett den så som slave. Last ned diagnoseprogram fra produsentens hjemmeside. Kjør diagnose. Finner den ingen feil sletter du hele disken, og legger data'ne tilbake fra den nye med vanlig kopiering (husk å sette explorer til å vise skjulte og systemfiler) og sett den gamle som bootdisk igjen. (ta ut den nye.) Så kjører du en bootfiks fra windows cd'n for å gjøre den bootbar. Om lydene kommer tilbake er det en feil på disken som diagnoseprogrammet ikke finner. Send den inn til produsenten hvis det fortsatt er garanti på den. (Hvis det ikke er garanti kan du bruke den som en lagrings disk / ekstra backup. Jeg har en slik halvdefekt disk som jeg har de mest brukte cd'ne på, så slipper jeg å rote i cd samlingen for å finne den cd'n jeg trenger.) (Du vil alltid få bruk for mer harddisk plass, så det er ikke noe tap om du skulle ende med en disk for mye.) Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 Jeg har dessverre ikke mulighet for å kjøpe en ny disk, men jeg skal ta kontakt med Dell. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå