Culpa Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har en WD 36 GB Caviar disk for en kompis til reperasjon. når den jeg starter opp får jeg "S.M.A.R.T bad" Sea Tool online gir denne tilbakemeldingen Run: 12/12/2004 3:55:04 PM Secondary IDE Channel : WDC AC36400L Model: WDC AC36400L Serial Number: WD-WT42004***** Capacity: 6.45 GB Status: A S.M.A.R.T. threshold was exceeded. Any drive reporting a S.M.A.R.T. error should be considered likely to fail at any time. You should back up your data from any such drive as soon as possible. Contact your computer or hard drive vendor to obtain return information. Er ikke noe viktig data på disken (linux partion). For tiden har den ikke noen driver letter på seg. Så hva gjør man nå? Formatere disken eller er det greieste er å kaste den? Lenke til kommentar
skille Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Den er nok tapt. I søpla med den. Du kan vel evt. prøve en low level format, men er usikker på om det hjelper. -Trond Lenke til kommentar
JallaMann Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg hadde hvertfall ikke følt meg trygg på den disken. Siden det ikke er verdens største plass på den heller, hadde jeg nok hivi den, evt. satt den inn igjen men ikke brukt den til noe særlig viktig Lenke til kommentar
loddebolten Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 få tak i et program som heter killdisk....det kjører du fra en diskett....har du "bare" korupt filsystem eller annen "bagatell" vil killdisk kjøre en prosess og du oppretter ny partisjon og formaterer etterpå....hvis ikke killdisk klarer å kjøre kan du kaste disken....stygg feilmelding du får så den ligger nok tynt an... Lenke til kommentar
KAS Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) nvm, trodde det var snakk om Raptor da det stod 36 GB først i innlegget. Low-level format er muligens eneste alternativ (foruten å skrote den) i denne situasjonen. Endret 12. desember 2004 av KAS Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Noen som vet om disse problemene under blir løst ved formatering? Er det "Bad blocks" Ok, formatering starter... SeaTools Online Complete Surface Scan Started at 4:27:55 PM on 11/12/2004. Scanning drive: Secondary IDE Channel : WDC AC36400L Serial Number: WD-WT420041*** Capacity: 6.45 GB - An error was encountered reading sector 865. - An error was encountered reading sector 866. - An error was encountered reading sector 867. - An error was encountered reading sector 885. - An error was encountered reading sector 893. - An error was encountered reading sector 895. - An error was encountered reading sector 898. - An error was encountered reading sector 899. - An error was encountered reading sector 902. - An error was encountered reading sector 911. - An error was encountered reading sector 922. - An error was encountered reading sector 924. - An error was encountered reading sector 926. - An error was encountered reading sector 927. - An error was encountered reading sector 931. - An error was encountered reading sector 953. - An error was encountered reading sector 955. - An error was encountered reading sector 956. - An error was encountered reading sector 961. - An error was encountered reading sector 962. Errors were found during the scan. SeaTools has stopped scanning drive WDC AC36400L because at least 20 sectors on the drive are unreadable. As a precaution against data loss, it is strongly suggested that you back up any important data on the drive as soon as possible. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har hatt mange Caviar-disker opp gjennom årene, og nesten alle er ubrukelige i dag. Sikkert bare tilfeldig, men det må ha en sammenheng. Alle andre disker jeg har, funker fint. Lenke til kommentar
RS2000 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har hatt mange Caviar-disker opp gjennom årene, og nesten alle er ubrukelige i dag. Sikkert bare tilfeldig, men det må ha en sammenheng. Alle andre disker jeg har, funker fint. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Bør vel finne ut hvilke SMART verdier som er overskredet. Kan være at den har hatt et varm øyeblikk uten å ha tatt skade av det. Jeg bruker SpeedFan (windows) til å lese av SMART - både nåværende og ekstremal verdier. Lenke til kommentar
Culpa Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Error formating... Disken blir kassert! Lenke til kommentar
Mr. Mustard Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvorfor laster du ikke ned testprogrammet fra WDs hjemmeside og kjører en test og deretter en lavnivåformatering. Lenke til kommentar
jocke Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 La meg få klarhet i èn ting; var det snakk om en 36GB disk, eller 6.45GB som SeaTools sier? Uansett hjelper det nok lite med noe annen formatering enn low-format. Spesielt tror jeg det funker dårlig å bruke Seagates program på ein WD-disk, men det er en annen sak. Prøv heller WD's program; http://wdc.custhelp.com/cgi-bin/wdc.cfg/ph...gZm9ybWF0&p_li= Lenke til kommentar
petterg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Mange gode poenger der, Jallakim. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå