kgb Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 jeg har en gjestebok der jeg vil ha linje-skift når ord er for lange. Problemet er at jeg også har automatisk linking når noen poster en http:// adresse. Så disse 2 krasjer sammen slik at linkene i <a href="" blir delt opp med <br>. Noen som kan hjelpe meg? Har løst det slik at bare webadresser blir delt opp hvis de er for lange. $url_pf = " http://"; $url_found = stristr($tekst2, $url_pf); $token = strtok("$url_found", " "); $token2 = wordwrap($token, 45, "\n<br>", 1); $url = "<a href =\"$token\" target=\"_blank\">$token2</a>"; $tekst = str_replace("$token", "$url", "$tekst2"); Lenke til kommentar
audunr Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvis jeg forstår deg riktig, så er det en dårlig løsning. Jeg ville forsøkt meg på å: - Gå gjennom linje for linje - Sjekke om linjen er for lang - Dersom linjen er for lang, sjekke om den inneholder en URL - Sjekke om linjen er for lang selv om den inneholder en URL - Bryte av linjen på det punktet der den blir for lang, med unntak av lengden på URLen. Bør ikke være vanskelig å få til, men du kan slite litt med at det er forskjellige måter å skrive lenker på. Helt enkelt, så tar du bort alt fra < til siste > i dette eksempelet, og så sjekker du om resten er for langt. Du må også ta hensyn til at teksten som er lenket kan være for lang. <a href="blabla">lenke</a> Det ligger kanskje noe i brukerkommentarene til strengfunksjonene i PHP-dokumentasjonen. MVH Audun Lenke til kommentar
kgb Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 virker veldig omfattende. Kan ikke så mye på dette området. Noen som kan hjelpe meg litt? Spesielt med det å gå gjennom linje for linje. Hadde liksom håpt at noen hadde vært gjennom dette før.. Lenke til kommentar
Eirik_R Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 har nettopp skrive ei gjestebok sjølv, denne har imidlertid ikkje linjeskift slik eg forstår du vil ha det, men slik den er var det ikkje behov for å sette det inn dersom teksta vert breiare enn elementet den skal inn i vert den brutt kan sende skriptet som behandlar gjesteboka, dette inneheld dessverre minimalformattering ettersom det vert tatt på sida etterpå Lenke til kommentar
audunr Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 En tanke, er det ikke temmelig avanserte tekstbrytingsregler i CSS eller CSS2? MVH Audun Lenke til kommentar
Stian_ Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Hvis du har posten/meldingen i en div tag eller en p tag så kan du sette bredde og høyde på den slik at du får tekstbryting på siden i stede for. Det er slik jeg har gjort det på min shoutbox. Lenke til kommentar
LoS Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) Ja, for da fortsetter teskten utenfor diven når den blir for lang. Endret 14. desember 2004 av LoS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå