durabit Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg er på utkikk etter et 478 hovedkort som har støtte for 66MHz PCI-X utstyr. Spesifikt har jeg et RAID-5 3ware kort som jeg ønsker å optimalisere bruken av. Hittil har jeg funnet et hovedkort fra Gigabyte (meget dyrt) og et fra Asus. Kan noen gi råd til evt. andre hovedkort jeg bør vurdere. Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hovedkort med PCI-X er som regel dyre. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 De er dyre ja. Hittil har Asus den laveste prisen, med 1800-2200 kroner. Dette er forsåvidt en akseptabel sum men det ville vært interessant å fått tips om andre alternativ også, inkl. hvilke erfaringer folk har med nevnte kort. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 asusskall kansje kjøpe en av de her jeg MSI tror du om det ? Lenke til kommentar
durabit Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 asusskall kansje kjøpe en av de her jeg MSI tror du om det ? Ikke så mye da ingen av de har PCI-X Lenke til kommentar
2mmy Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har selv et 3-Ware 7506-8 med Asus NLR-LS533 Skal du benytte oppsettet ditt til server-formål, kan det lønne seg å finne et hovedkort med ServerWorks Chipset - dønn stabilt Har ikke noe "ondt" å si om det Intel Chipset'et heller, men ServerWorks ruler stort - koster desverre som regel litt mer da. |2mmy| Lenke til kommentar
stigfjel Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 asusskall kansje kjøpe en av de her jeg MSI tror du om det ? PCI-X, eller PCI-Extended er ikke det samme som PCI-Express (PCI-E). PCI-X brukes i serverhovedkort hvor standard PCI ikke gir stor nok båndbredde til f.eks. ekstra skjermkort, SCSI-kort og nettverkskort. PCI-X skal avløses av PCI-E x4. Lenke til kommentar
digitalglenn Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) asusskall kansje kjøpe en av de her jeg MSI tror du om det ? PCI-X, eller PCI-Extended er ikke det samme som PCI-Express (PCI-E). PCI-X brukes i serverhovedkort hvor standard PCI ikke gir stor nok båndbredde til f.eks. ekstra skjermkort, SCSI-kort og nettverkskort. PCI-X skal avløses av PCI-E x4. åja tenkte feil tenkte pci express jeg srry Endret 12. desember 2004 av digitalglenn Lenke til kommentar
D_KILLAH Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Du skulle hatt deg en av de dell-xeon serverene som gikk for 2500 med frakt, de har 2 pci-x spor i seg. Er du heldig er det kanskje noen som selger en av de på forumet. Lenke til kommentar
durabit Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Du skulle hatt deg en av de dell-xeon serverene som gikk for 2500 med frakt, de har 2 pci-x spor i seg. Er du heldig er det kanskje noen som selger en av de på forumet. Åja. Høres spennende. Jeg lurer også på om jeg trenger ECC-minne på det hovedkortet jeg linket til. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå