pong Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Kan jeg kjøre bare en brikke i et dual channel system? Eller må jeg ha to? Det hadde blitt mye billigere hvis jeg kunne kjøpe en brikke til å begynne med, for så å kjøpe en til senere. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det kan du så absolutt! Eneste er at du ikke får utnyttet Dual Channel der og da, men om du kjøper en helt lik brikke senere får du gjort det! Kjøp deg en 512-brikke nå, og en lik en senere når du får råd f.eks. Hvilket hovedkort? Hvilket minne har du tenkt på? Lenke til kommentar
jevel Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Du kan kjøre med en brikke, for så å kjøpe en til senere, men du mister da muligheten til å kjøre dualchannel og den ytelsesøkningen det medfører. Avhengig av hvilket system du har kan denne ytelsesøkningen faktisk være ganske stor. -KJ Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ett hovedkort som har støtte for dual channel kan selvfølgelig kjøres både med en og to brikker. Lenke til kommentar
pong Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Det kan du så absolutt! Eneste er at du ikke får utnyttet Dual Channel der og da, men om du kjøper en helt lik brikke senere får du gjort det! Kjøp deg en 512-brikke nå, og en lik en senere når du får råd f.eks. Hvilket hovedkort? Hvilket minne har du tenkt på? hvis det blir nforce 3 så blir det msi k8n neo2 platinum, men hvis jeg kjøper nforce 4, vil det være mulig å kjøre agp gjennom en sånn bro? Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det der med bro har jeg ikke helt oppfattet. Men sånn jeg tror det er: Det lages et skjermkort basert på PCI-E, så det er native PCI-E. Men så lager man utgaver av dette kortet, der man istedet setter på en AGP-slot, og fikser dette med et slags adapter i elektronikken. Omvendt var det vel i starten av PCI-E-alderen, at man hadde kort som var native AGP-kort, der man satte på en PCI-E-port istedet, gjennom en slik "bro". Så, nei, jeg tror nok ikke du kan bruke et skjermkort som heter AGP på nForce4. Disse broene er nok ikke noe du får kjøpt løst. Er produsenten som setter denne på, og da kaller de kortet heller PCI-E. Lenke til kommentar
pong Skrevet 19. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 19. desember 2004 det var et hovedkort det var noe snakk om en plass, det var ikke sikkert at det ville bli lansert, det hadde både en pci-e plass og en agp plass, begge native altså. Noen som vet hva jeg snakker om? Lenke til kommentar
ClawHammer Skrevet 19. desember 2004 Del Skrevet 19. desember 2004 PÅ et a-bit nf7 v2.0 kan man kjøre 3brikker 2x 256 dual å en 512 da ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå