MrLuni Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 På min Pentium 90 hadde eg ein turboknapp som endre fra 90 til 66. Det va ein lite skjerm framme på kabinettet. Hadde det ikke vore kult om vi hadde ein sånn knapp nå for tiden? Er det muligt? Lenke til kommentar
Raggie Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Er helt mulig det, ikke noe problem og underklokke (er det riktig ord?) pc'n din, så lenge hovedkortet støtter lavere hastigheter enn CPU'en din er på. Hvis du har veldig lyst på tregere pc kan du prøve å nappe ut litt RAM, legge inn masse malware eller om du bare vil at pc'n din skal hakke kan du spille doom 3 med alt av detaljer fyrt opp til max... Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Husker at de var en turbo-knapp på en gammel maskin vi hadde (Win 3.11, 66MHz), men jeg visste aldri hva den gjorde Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Pc med turboknapp er jo bare best. Ah, minner. Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Sier bare: Vi har Pentium-S maskiner på skolen med turbo-knapp (75mhz) Seriøst de beste pc'ene vi har. Går forøvrig på Hoppern skole i Moss, der de voldsepisodene skjedde, sier jo litt om hele skolen Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Husker det ja Hadde noen sånne på en skole jeg har gått på. Hele 66mhz Lenke til kommentar
Ø.B. Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 turboknapp på en av pcene nede.. Lenke til kommentar
_HKH_ Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 hadde vært digg å ha en sann knapp, f.eks for å overklokke litt når man skal spille. eller eventuelt for å skru ned/av unødvendige ting, f.eks når man bare skal høre på musikk eller surfe på internett. spare strøm... Lenke til kommentar
Dikky Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hadde noen på 20mhz eller noe på de gamle skolen min. Vi spillte kabal på den. Lenke til kommentar
Vo0do0 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hadde turbo-knapp på min gamle 486sx 16MHz. Med turbo ga den hele 25MHz. Lenke til kommentar
Azizel Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 jeg husker min Dobbel super turbo knapp på min gamle.. det var godsaker d da... Lenke til kommentar
vanilla ice Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Går forøvrig på Hoppern skole i Moss, der de voldsepisodene skjedde, sier jo litt om hele skolen Har du sett slike episoder live da? Lenke til kommentar
dessessop Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Eg husker turbo knapen på 486en. for ei maskin! Lenke til kommentar
T.F.T Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Husker de turboknappene, skjønte aldri helt vitsen da men Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hadde også en på min gamle maskin, men pappa hadde koblet den ut etterhvert Men jeg sverger på at den virket etter det også! Innbilte jeg meg selv ivertfall... Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva gjør de turbo-knappene, overklokker de? Overklokking ved hjelp av en knapp? Lenke til kommentar
nr.4 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva gjør de turbo-knappene, overklokker de? Nei, det er mer det at hvis du ikke har knappen inne, blir pc-en kraftig underklokket. Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva gjør de turbo-knappene, overklokker de? Nei, det er mer det at hvis du ikke har knappen inne, blir pc-en kraftig underklokket. Hva er vitsen med det? Lenke til kommentar
Kasp Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva gjør de turbo-knappene, overklokker de? Nei, det er mer det at hvis du ikke har knappen inne, blir pc-en kraftig underklokket. Hva er vitsen med det? De som lagde pc'ene syns de var så dårlige, så de slang på en "Turbo-button" for å gjøre det hele litt mer tøft Lenke til kommentar
8483838383 Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hva gjør de turbo-knappene, overklokker de? Nei, det er mer det at hvis du ikke har knappen inne, blir pc-en kraftig underklokket. Hva er vitsen med det? Det var såvidt jeg vet vis programmene ikke var beregnet på så kjappe pcer. Så da kunne man gjøre maskinen treig slik at programmet fungerte som det skulle. Har opplevd enkelte spill som gikk alt for fort uten å ha trykt av turboen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå