Gå til innhold

Problem med 9600XT i 3D - hjelp!

fredonor

Anbefalte innlegg

Jeg har et sapphire radeon 9600xt som er ca 1 1/2 mnd gammelt. I dag, da jeg skulle spille litt var det plutselig noe galt: Skjermbildene flimrer veldig, og det ser ut som punktene har blitt mye større, lysstråler fra f.eks lyskastere i fifa 2005 ser ut som grafikken er fra 1995 - altså bare en stor kjegle. Dette skjer kun i spill som er 3D. Da sønnen min skulle spille LegoRacers og Byggmester Bob så skjermen helt fin ut - det samme gjør den i Windows-desktopen...

Kan noen hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ingenting som har blitt installert som kan påvirke dette? Jeg ville sjekket Direct X og drivere. Hvis du går på START - Kjør og skriver dxdiag i boksen der får du frem et verktøy du kan sjekke direct x status og kjøre tester.

Det kan jo være en hardware feil, men det du i allefall kan gjøre er å installere Direct X 9c og nyeste driver fra www.ati.com.

Jeg ville også sett om det var installert noe tull på maskinen som kan påvirke ytelsen eller driveren på noe vis.

:Edit meeg sitt forslag høres veldig bra ut ja :p Greit å sjekke dette og andre instillinger i spillet først.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar
Ingenting som har blitt installert som kan påvirke dette? Jeg ville sjekket Direct X og drivere. Hvis du går på START - Kjør og skriver dxdiag i boksen der får du frem et verktøy du kan sjekke direct x status og kjøre tester.

Det kan jo være en hardware feil, men det du i allefall kan gjøre er å installere Direct X 9c og nyeste driver fra www.ati.com.

Jeg ville også sett om det var installert noe tull på maskinen som kan påvirke ytelsen eller driveren på noe vis.

:Edit meeg sitt forslag høres veldig bra ut ja :p Greit å sjekke dette og andre instillinger i spillet først.

Direct X 9 c er installert. Laster ned nye driveren nå...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...