fredonor Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har et sapphire radeon 9600xt som er ca 1 1/2 mnd gammelt. I dag, da jeg skulle spille litt var det plutselig noe galt: Skjermbildene flimrer veldig, og det ser ut som punktene har blitt mye større, lysstråler fra f.eks lyskastere i fifa 2005 ser ut som grafikken er fra 1995 - altså bare en stor kjegle. Dette skjer kun i spill som er 3D. Da sønnen min skulle spille LegoRacers og Byggmester Bob så skjermen helt fin ut - det samme gjør den i Windows-desktopen... Kan noen hjelpe meg? Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Høres ut som du kjører i 640 x 480 oppløsning. Sjekk innstillingene både i Windows (egenskaper for skjerm -> 3D) og fifa. Lenke til kommentar
Carnifex Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Ingenting som har blitt installert som kan påvirke dette? Jeg ville sjekket Direct X og drivere. Hvis du går på START - Kjør og skriver dxdiag i boksen der får du frem et verktøy du kan sjekke direct x status og kjøre tester. Det kan jo være en hardware feil, men det du i allefall kan gjøre er å installere Direct X 9c og nyeste driver fra www.ati.com. Jeg ville også sett om det var installert noe tull på maskinen som kan påvirke ytelsen eller driveren på noe vis. :Edit meeg sitt forslag høres veldig bra ut ja Greit å sjekke dette og andre instillinger i spillet først. Endret 12. desember 2004 av Carnifex Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Kjører i 1024x768, så det er det ikke. Har også prøvd systemgjenoppretting til i går, da alt fungerte som det skulle... Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Ingenting som har blitt installert som kan påvirke dette? Jeg ville sjekket Direct X og drivere. Hvis du går på START - Kjør og skriver dxdiag i boksen der får du frem et verktøy du kan sjekke direct x status og kjøre tester. Det kan jo være en hardware feil, men det du i allefall kan gjøre er å installere Direct X 9c og nyeste driver fra www.ati.com. Jeg ville også sett om det var installert noe tull på maskinen som kan påvirke ytelsen eller driveren på noe vis. :Edit meeg sitt forslag høres veldig bra ut ja Greit å sjekke dette og andre instillinger i spillet først. Direct X 9 c er installert. Laster ned nye driveren nå... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 hm, rart. prøvd å reinstallere spillet? du kan også prøve å laste ned nye drivere www.omegadrivers.net el www.ati.com Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Nå gjelder ikke problemet kun Fifa05, men alle 3D-spill... Har også kjørt gjennom testene i dxdiag, men de så helt fine ut... Endret 12. desember 2004 av fredonor Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Har installert nyeste driver, men får fremdeles samme resultater... Hardwarefeil? Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Her er en skjermdump fra nfsu på hvordan skjermen ser ut... Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) oi det så ikke bra ut! har du overklokk'a kortet? sjekk tempraturen på kortet! egenskaper->avansert->overdrive Endret 12. desember 2004 av headcleaver Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 oi det så ikke bra ut!har du overklokk'a kortet? sjekk tempraturen på kortet! egenskaper->avansert->overdrive Har ikke overklokka i det hele tatt... current temp: 45 grader, overdrive level: 500 MHz... Lenke til kommentar
Merlin Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Er nok en hardwarefeil hvis du ikke har klokket kortet ditt. Lenke til kommentar
meeg Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ser ut som gardware feil ja. Forsvinner grafikkfeilene hvis du klokker kortet ned. I så fall er det grunn til retur. Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 ja, da er det hardware! du burde sende det tilbake! det er reklamasjon! Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 OK! Takk for hjelpen. Skal få byttet kortet - så får jeg klare meg uten 3D-spill til jeg får tid til å bytte det... Lenke til kommentar
osse-mon waits for alice Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ta det med ned, du, så tester vi det Lenke til kommentar
fredonor Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Ta det med ned, du, så tester vi det Skal gjøre det Vet bare ikke helt når... er ferdig på furuset nå, skal over på liertoppen f.o.m. i morgen... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå