Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Ikke kontakt med trådløs router

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har en bærbar Fujitsu Siemens med et Realtek RTL8180 Wireless LAN (Mini-)PCI NIC. (Integrert). Denne har jeg brukt til å koble til en SMC barricade router, noe som har fungert fint lenge. Nå får jeg bare "Ikke tilkoblet" på denne nettverkstilkoblingen. Hvis jeg søker etter trådløse nettverk så får jeg bare opp at det ikke er noen tilgjengelige trådløse nettverk. Jeg har en annen laptop med trådløst kort som kobler seg til routeren uten problemer. Bruker ikke noe sikkerhet på nettverket og kortet er stillt inn med rett SSID.

Jeg har forsøkt å installere kortet på nytt og å tilbakedatere datamaskinen en uke uten at noe hjelper. Jeg har også søkt etter virus i tilfelle det kunne være noe bug der, men fortsatt det samme. Noen forslag til hva som kan være feil + evt fix?

Mvh

Z

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Vet ikke om det er det samme, men jeg ble like frustrert som deg da jeg fikk min HP Pavilion dv1045 i hus (den Komplett "Promoterer").

Riktignok var dette første gangs bruk, men på denne PC'n må man "slå på" det trådløse kortet (Intel Pro Wireless mini-PCI) med en knapp på tastaturet.

Kanskje det er noe tilsvarende på din PC?

Ser helt dumt ut at WinXP viser kortet som "enabled" og "no wireless connection" når kortet faktisk ikke "kjører".. Nuvel.. Etter at jeg skjønte dette så fungerer det jo upåklagelig.. :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Tja.. du har jo en helt annet modell, så jeg er redd jeg ikke har mere å bidra med..

På min HP Pavilion er det en knapp med "trådløs symbol" oppe til høyre på øverste knapperad som må trykkes inn.. Da lyser en "blå strek" midt nede på skjermen (forøvrig bare kule blue lights på denne laptopen) for å indikere at trådløs er "on".. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...