JonnyHZ Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har ikke fulgt så godt med i det siste innen diverse komponenter,men hva er forskjellen mellom Atlon og Sempron prosessorene? Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Athlon CPU'ene (både XP og 64) har 512kB L2 cache, mens Sempron CPU'ene har 256kB L2 cache. Sempron har heller ikke mulighet x86-64-instruksjoner (selv på socket 754). På socket A klokker Sempron ræva, mens på socket 754 klokker den veldig bra. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Slik jeg har forstått det så har semperon serien tatt over for Duron serien... Tester man en Semperon 2600+ og en XP 2600+, s¨vil man se at Xp prosessoren er kraftigere... Det var jo en test her på Hw.no..? Lenke til kommentar
JonnyHZ Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hvorfor er da Athlon tatt vekk i flere netbutikker da?Har ikke sjekket alle,men da jeg skulle ha en xp-2500 var det ingen som hadde den (hos de jeg sjekket iallefall ((bl.a komplett.no)) Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Hvorfor er da Athlon tatt vekk i flere netbutikker da?Har ikke sjekket alle,men da jeg skulle ha en xp-2500 var det ingen som hadde den (hos de jeg sjekket iallefall ((bl.a komplett.no)) Athlon XP går ut av produksjon hvert øyeblikk (om den ikke allerede har det), så mange webshoper velger derfor å selge Sempron i god tid før Athlon XP blir faset ut. Netshop.no har XP2600+. Endret 13. desember 2004 av endrebjorsvik89 Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sempron er som Celeron, billig skitt Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Hvorfor er da Athlon tatt vekk i flere netbutikker da?Har ikke sjekket alle,men da jeg skulle ha en xp-2500 var det ingen som hadde den (hos de jeg sjekket iallefall ((bl.a komplett.no)) Athlon XP går ut av produksjon hvert øyeblikk (om den ikke allerede har det), så mange webshoper velger derfor å selge Sempron i god tid før Athlon XP blir faset ut. Netshop.no har XP2600+. Psdata hadde XP-cpu i lang tid men så ble de raskete borte og resten fulgte sakte etter... Nå selger de Semperon 2800+ og 3000+ tror jeg. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Sempron er som Celeron, billig skitt Celeron er billig shit ja, men ikke Sempron hehe ... Sjekk ytelse sempron vs celeron så får du se Lenke til kommentar
Andreasfe Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 AMD Sempron skal konkurere mot Celeron D prosessorene til Intel. Begge deler gir mye for pengene. Celeron D (m/ 256kB cache) er betydelig bedre enn de gamle Celeron prosessorene (m/ 128 kB cache).. Lenke til kommentar
tjaa Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 (endret) tester ? test edit: Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig? Flere tester AnandTech1 AnandTech2 Endret 14. desember 2004 av tjaa Lenke til kommentar
endrebjo Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 tester ? test edit: Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig? Flere tester AnandTech1 AnandTech2 Sempron er T-bred. T-Bred hadde 256kB L2-cache. Det samme har Sempron. Barton hadde 512kB L2-cache. Lenke til kommentar
Shotherra Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 tester ? test edit: Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig? Flere tester AnandTech1 AnandTech2 Sempron er T-bred. T-Bred hadde 256kB L2-cache. Det samme har Sempron. Barton hadde 512kB L2-cache. Må si meg enig der ja... Ifølge denne linken til AMD blir dette bekreftet... Lenke til kommentar
Mr.Hamburger Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 (endret) AMD Sempron 3000+ er basert på barton kjerne (512kb cache) http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=10341 EDIT: Denne klokker ikke så verst heller, klarte fint 2.2GHz med boxed vifte fra AMD Endret 15. desember 2004 av Mr.Hamburger Lenke til kommentar
AMD_Bruker Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 tester ? test edit: Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig? Flere tester AnandTech1 AnandTech2 Trodde nye celeron var blitt bedre enn dette..... Lenke til kommentar
ADT Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 tester ? test edit: Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig? Flere tester AnandTech1 AnandTech2 Trodde nye celeron var blitt bedre enn dette..... næh, celron har, og vil alltid kun være tess i lillesøster og mor og far sin PC... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå