Gå til innhold

Athlon - Sempron

JonnyHZ

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvorfor er da Athlon tatt vekk i flere netbutikker da?Har ikke sjekket alle,men da jeg skulle ha en xp-2500 var det ingen som hadde den (hos de jeg sjekket iallefall ((bl.a komplett.no))

Athlon XP går ut av produksjon hvert øyeblikk (om den ikke allerede har det), så mange webshoper velger derfor å selge Sempron i god tid før Athlon XP blir faset ut.

Netshop.no har XP2600+.

Endret av endrebjorsvik89
Lenke til kommentar
Hvorfor er da Athlon tatt vekk i flere netbutikker da?Har ikke sjekket alle,men da jeg skulle ha en xp-2500 var det ingen som hadde den (hos de jeg sjekket iallefall ((bl.a komplett.no))

Athlon XP går ut av produksjon hvert øyeblikk (om den ikke allerede har det), så mange webshoper velger derfor å selge Sempron i god tid før Athlon XP blir faset ut.

Netshop.no har XP2600+.

Psdata hadde XP-cpu i lang tid men så ble de raskete borte og resten fulgte sakte etter... Nå selger de Semperon 2800+ og 3000+ tror jeg.

Lenke til kommentar
tester ?

test

edit:

Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig?

Flere tester AnandTech1 AnandTech2

Sempron er T-bred. T-Bred hadde 256kB L2-cache. Det samme har Sempron.

Barton hadde 512kB L2-cache.

Må si meg enig der ja... Ifølge denne linken til AMD blir dette bekreftet... ;)

Lenke til kommentar
tester ?

test

edit:

Har en mistanke om at Sempron med K7 kjerne er T-bred med halve cachen disablet (ser sånn ut på bildet) - i tilfelle, går det an å modde den slik at 512kB blir tilgjengelig?

Flere tester AnandTech1 AnandTech2

Trodde nye celeron var blitt bedre enn dette.....

næh, celron har, og vil alltid kun være tess i lillesøster og mor og far sin PC... :hrm:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...