Gå til innhold

Forventet ytelse: asus v9999 GT på 2.4mhz pc

Anbefalte innlegg

Har akkurat kjøpt meg et asus v9999 6800 GT kort (jada, juksegt'en med 128 DDR1 ram), men jeg vet ikke om jeg er fornøyd med ytelsen sålangt.

En ting er at jeg får ca. 8750-8850 i 3dmark03 (fikk 7500 med de originale driverene), men det som plager meg mest er at half-life2 hakker med jevne mellomrom.

Disse innstillingene står som "recomended for your system":

Model detail: high

texture detail: high

water detail: reflect world

shadow detail: high

antialias: 4x

filtering mode: 8x

shader detail: high

wait vertical sync: disabled

Med disse innstillingene lagger det når jeg f.eks løper litt rundt på togstasjonen i begynnelsen av hl2. Er det normalt?

Kjører winxp pro på en p4 2,4 ghz, 1gb 400DDR, med 2 segate sata'er koblet i raid.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nesten 9000 3dmark med 2.4 mhz cpu må være rekord!

Fra spøk til alvor så hakker hl2 av og til hos nesten alle. Det er noen problemer i spillmotoren som gjør det. Hakket av og til her og med 2.9ghz p4 og x800 xt pe. Kjennetegnet for denne hakkingen er at det er ingen forskjell på 800x600 0aa/0af og 1600x1200 med max eyecandy, hakkingen er der uansett.

Lenke til kommentar
Ok, regner med at valve oppdaterer hl2 en gang i nær fremtid. Tingen er at jeg nesten må kjøre i 1280x1024 pga lcd-skjerm. Syntes at forskjellen fra det gamle radeon 9800 pro kortet var nokså liten, men det er kanskje pga mere eyecandy med dx9b...

Akkurat i HL2 virker det som 9800 pro gjør en veldig god jobb. Det er ikke sikkert du får veldig mye bedre ytelse med kortet ditt. Litt bedre blir det nok men ikke sikkert det blir noe halleluja opplevelse.

Lenke til kommentar

Hva half-life angår så hører jeg at det hakker veldig også hos folk som har high-end maskiner. Dette begynte etter en eller annen patch som ble sluppet gjennom steam, husker ikke hvilken.

En annen greie jeg har hørt er at all lyd i spillet er pakket inn i en stor fil på 1 gig ellerno. Dersom disken din er veldig fragmentert så ligger denne strødd utover.

Opplever hakking med xp-m@2400 med 6800le(16,6) jeg også. Grafikken flyter fint så stopper den plutselig opp, deretter flyter den fint igjen. Tror det er lyden..

Lenke til kommentar

Neida, windows rapporterer at diskene ikke er fragmenterte i det hele tatt. Kjører også raid 0, slik at diskaksess ikke burde bli den store flaskehalsen.

Men jeg er usikker på hva folk definerer som "akseptabel hakking". Slik som det er nå, så har jeg ikke giddet spille lenger enn togstasjonen i begynnelsen. Det går såpass treigt når en går ute i byen at hele spillegleden forsvinner. Ikke gøy når jeg har innvestert over 3000,- for å spille spillet :-(

Lenke til kommentar
Neida, windows rapporterer at diskene ikke er fragmenterte i det hele tatt. Kjører også raid 0, slik at diskaksess ikke burde bli den store flaskehalsen.

Men jeg er usikker på hva folk definerer som "akseptabel hakking". Slik som det er nå, så har jeg ikke giddet spille lenger enn togstasjonen i begynnelsen. Det går såpass treigt når en går ute i byen at hele spillegleden forsvinner. Ikke gøy når jeg har innvestert over 3000,- for å spille spillet :-(

Prøv uten AA og AF for å se om det er noen forskjell. Det ser fremdeles veldig pent ut.

Lenke til kommentar
Jeg klarer 8800 i 3dmark03 og 3324 i 3dmark05. Dual cpu løsningen knuser nok systemet mitt :)

Har skrudd ned AA/AF til minimum, men det hakker likevel. Synes forøvrig at det er latterlig å måtte skru ned eyecandy alt nå. Har jo planer om å ha dette kortet i en stund fremover! :)

Som sagt tror jeg det hjelper lite til ingenting å skru ned eyecandy, for det hakker likevel. Det er ikke grafikkortet som gjør det hakker, men en buggete spillmotor som sliter med å synkronisere lyd og bilde.

Lenke til kommentar

Ok, jeg får heller drøye hl2 inntil de utgir en skikkelig patch :cry:

Men et lite annet spørsmål, bør jeg beholde asus kortet, eller heller innvestere i et "skikkelig" GT kort? Skal innrømme at jeg har fått kortet langt oppi vrangstrupen etter alt dette arbeidet, (selv om hl2 kanskje burde få skylden). Eller vil de 4-500,- ekstra for et GT-kort ikke gi noen merkbar forandring (spesielt med mitt system)?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...