iron-vetle Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har nettopp bygd min andre pc, men nor jeg skulle installere win-xp pro på den nye pc`en kom det opp etyt uventet broblem; Inne i BIOS-tingen satte jeg opp innstilleingene på å boote fra CD. Detter virke bra og jeg lagret innstillingen. Når pc`en rebota etter dette boota den frå xp cd`en men eter hvert kom det opp noe lignende dette: A:/ , og der ståppa all booting og jeg kunne skrive noe der. Er det noen som vet hva som skal stå der, eller vet noen innstillinger i BIOS-tingen? Jeg har ikke floppy i bc`en, så det er nok ikke det som feiler... Lenke til kommentar
surfin atari Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Regner med du har brukt en CD som ikke virker som den skal. Det virker forresten som du har bootet med en bootdisk, dvs. ikke XP disken. Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Altså, du mener at XP-discken isje skal vere en BOOT-disck, men en data disck? Meneh, Vordan kan den BOOT`e da? Lenke til kommentar
surfin atari Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Xp-disken er en "boot disk" ja, men når du booter med den skal den gå rett inn i installasjonsprogrammet. Derfor virker det på meg som du ikke har bootet med XP-disken, eller med en defekt XP-disk. Jeg installerte en gang windows fra harddisken på en bærbar fordi den ikke hadde cd-drev. Satte harddisken som ekstern disk på min stasjonære (med overgang fra 2,5" disk) og overførte windows. Satte den så inn i maskinen og installerte windows derfra. Usikker på om det funker med windows XP da, men verdt å sjekke ut om det blir umulig å boote med XP-disken Lenke til kommentar
surfin atari Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har du prøvd å se i biosen hva som står som boot device? Sjekk at det er cd-drevet. Om du kommer inn på cd-drevet etter at booten stopper opp kan du forsøke å skrive setup, eller win, se hva du finner av filer på disken om du får den opp (forsøk d:, e: etc) lykke til Lenke til kommentar
iron-vetle Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 thx! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 regner med at du har en orginal winxp ikke alle piratkopier som kan bootes da dem ikke er blitt kopiert riktig Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Sjekk at jumperen på hardisken(e) står riktig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå