Gå til innhold

problemer ved installasjon av XP-pro

Anbefalte innlegg

Jeg har nettopp bygd min andre pc, men nor jeg skulle installere win-xp pro på den nye pc`en kom det opp etyt uventet broblem;

Inne i BIOS-tingen satte jeg opp innstilleingene på å boote fra CD. Detter virke bra og jeg lagret innstillingen. Når pc`en rebota etter dette boota den frå xp cd`en men eter hvert kom det opp noe lignende dette: A:/ , og der ståppa all booting og jeg kunne skrive noe der. Er det noen som vet hva som skal stå der, eller vet noen innstillinger i BIOS-tingen?

Jeg har ikke floppy i bc`en, så det er nok ikke det som feiler...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Xp-disken er en "boot disk" ja, men når du booter med den skal den gå rett inn i installasjonsprogrammet. Derfor virker det på meg som du ikke har bootet med XP-disken, eller med en defekt XP-disk. Jeg installerte en gang windows fra harddisken på en bærbar fordi den ikke hadde cd-drev. Satte harddisken som ekstern disk på min stasjonære (med overgang fra 2,5" disk) og overførte windows. Satte den så inn i maskinen og installerte windows derfra. Usikker på om det funker med windows XP da, men verdt å sjekke ut om det blir umulig å boote med XP-disken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...