dracula Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg kjøpte Nintendo DS fra Spiderman i Oslo for et par dager siden, men den viste seg å ha døde pixler. Det er et blått området på skjermen som forblir blått uansett. Det området er ikke stort, faktisk så er det veldig lite, og ødelegger egentlig ikke spill opplevelsen noe særlig, med mindre når skjermen stort sett kun viser en farge. Da legger man merke til det området, og da kan det være ganske irriterende. Er det noen andre som har hatt eller har det samme problemet? Lenke til kommentar
daniman Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 jeg har ikke DS, men et tips er å stikke en tur til spiderman og gi beskjed om dette problemet Lenke til kommentar
Tosh Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det er mange som har rapportert døde pixler på DS'ene. Folk som har hatt både 1 og 2 av dem. Det beste er å ta den med tilbake dit du kjøpte den , og høre om du kan få levere inn/bytte. Dog, kjøper du en LCD-skjerm til pc, kan du oppleve å ha døde pixler uten å få gjort noe med det, da produsentene ofte godtar en død pixel eller to.. Lykke til iallfall Lenke til kommentar
Mr.FOXHOUND Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jepp, sitter selv og ser på en død pixel nå på min bærbare. Irriterende grønne prikk.. Lenke til kommentar
oerhört Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Nintendo har lovet å ta seg av dette, da det faller innenfor den ettårige garantien. Kan by på problemer at det er importvare, men det er verdt det å ta kontakt med dem for å høre. Saken om garantien: http://eurogamer.net/article.php?article_id=57252 Nintendo Norge: http://www.nintendo.no/ Lenke til kommentar
Thewiz Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg kjøpte Nintendo DS fra Spiderman i Oslo for et par dager siden, men den viste seg å ha døde pixler. Det er et blått området på skjermen som forblir blått uansett. Det området er ikke stort, faktisk så er det veldig lite, og ødelegger egentlig ikke spill opplevelsen noe særlig, med mindre når skjermen stort sett kun viser en farge. Da legger man merke til det området, og da kan det være ganske irriterende. Er det noen andre som har hatt eller har det samme problemet? Betalte du mye for Nintendo DS? Lenke til kommentar
TST Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det spiller sannsynligvis ingen verdens rolle om produktet er import eller ikke. Spider-man er ansvarlig for de produktene de selger. Hvis det er feil på produktet kan du be om å levere det inn i bytte mot et nytt produkt uten feil, eller få pengene tilbake. Bare stikk innom den sjappa du kjøpte den. :-) Lenke til kommentar
Rookie_NO Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Men nå er det vel en "lov" (som vel produsentene selv har laget) som sier at ett produkt ikke er defekt når det leveres med en pixel feil som tilsvarer mindre enn 2% av antallet totalpixler? Dette er i hvertfall årets mest idiotiske påfunn fra produsentene... Endret 13. desember 2004 av Rookie_NO Lenke til kommentar
StaBBer Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Døde pixler trodde jeg var vanlig når det gjaldt nintendo. Alle gba'ene jeg har sett har hatt minst en død pixel... Lenke til kommentar
dracula Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Takker for tipsene. Jeg skal ta med DSen tilbake til Spiderman, og se hva de sier. Når det gjelder GBA, så har jeg ikke merket noen døde pixler på min GBA. Og jeg bruker den ganske ofte, så jeg burde ha lagt merke til det. Forresten, DS kostet meg rundt 2200 kr. Kanskje litt i dyreste laget, men jeg prøver å kjøpe de fleste konsollene ved lansering. Men jeg greier nok ikke å få tak i Sony PSP, siden Sony hadde så få maksiner ved lansering. Jeg får vel bare vente til den blir lansert i Europa/Usa. Lenke til kommentar
murmeldyr Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg tror lik-sang er i ferd med å sende ut en psp value pack med ridge racers til meg. er dyrt, men gleder meg noe utrolig. Lenke til kommentar
redflame Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 skyld ikke på nintendo pga av pixel feil. Det er kun 1 produsent i verden som lager lcd sjermer nå, nemlig samsung kjeft på dem Lenke til kommentar
Luza Skrevet 13. januar 2005 Del Skrevet 13. januar 2005 Mener jeg skreiv dette i en annen post oxo, men skriver det igjen jeg;) Fikk DS av dama i julegave, og når jeg pakka den opp var det en stygg død rød pixel på touch-screen. Gikk (les: kjørte, er i USA...) ned til sjappa og spurte om jeg fikk bytta den, men det gjorde jeg ikke - jeg måtte ringe Nintendo - var vistnok en viss prosentdel med daue pixler (lurer på om de mumla om at det var ett spes parti eller no) Uansett, ringte Nintendo og dagen etter kom ett bud med en ny Nintendo......det kaller jeg rimelig bra service:) I eska lå det oxo ferdig frankert for å sende den "ødelagte" DS'en i retur. Når jeg ringte måtte de ha kredittkortnummeret mitt. Sendte jeg den ikke i retur innen 21 dager kom jeg til å bli trekt for den DS'en oxo. Nå var jo dette i USA, men vil tror det er rimelig smal sak å få en ny en om en er i Norge oxo....ingenting er jo bedre reklame enn fornøyde kunder før produktet faktisk er solgt, så er ikke Nintendo helt tom i pappen fikser de vel den biffen rimelig kjapt Og...mener jeg leste en plass om at det skulle lages en bedre "rettningslinje" på hva som skulle toleres av døde pixler. Bare hvor mange % av pixlene som er døde er jo ikke avgjørende...plassering har vel litt og si oxo....en død pixel i hvert hjørne er vel ikke like ille som fire døde pixler midt på den nye feeeete LCD tv'n som står midt i stua og kosta hundreåshitmangetusen Btw...Tosh som i schkaidaiv torstein??? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå