mFaFa Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Fikk inntrykk av at Samsung TS-H552b DVD-brenneren var meget god i testen av hw.no - bedre enn NEC?? Ville ha DVD-brenner og når den i tillegg var Ukens Tilbud til 495,- på komplett, bestilte jeg den. Må si jeg er litt skuffet når jeg leser den lange teste hos cdfreaks.com og konklusjonen er: "The drive does not support booktype bitsetting on DVD+R/DVD+RW/DVD+R9 DL which lead to very low compatibility on i.e. DVD standalone devices." "To sum it all up, this is the best we could say: “Good CD-R writing quality and an excellent reader, but poor media compatibility and quality on DVD’s”. If Samsung had fixed these issues with the media compatibility and quality in their latest firmware update, we would have brought out an award for it. We feel that this drive was rushed too fast onto the market. Remember – this drive was the first Korean made 16x DVD+R drive that was launched in Korea." Men den er jævla bra til å brenne CDer da... Lenke til kommentar
2peewee Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 hehe, ja du for ein geniale cd-r brenner får håpe for din skyld at de fikser litt av probleme i firmware uppdates da. og til trådstarter. jeg ville godt for BenQ. Selv om den ikke brenner så rask på RW så er det raskt nok. Du vil ikke brenne så altfor mange av de. Og viss du seier at platene dine for hard medfart, så bør du i alle fall gå for ein BenQ brenner siden den vil vere i bedre stand til å lese disse platene som har fått litt har medfart av datteren din. peewee Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 BenQ for teh win! Irriterer meg at jeg ikke har flere 8x/16x plater enda. Må tømme en bunke med 4x før jeg kjøper nye. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg er av den mening at det eneste fornuftige er å ha S-Ata kontakt på en brenner og at det bare er tull av leverandørene at de fortsatt holder seg til P-Ata. Men det var nå min mening, og ikke noen reklame for Plextor Lenke til kommentar
diss Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Den nye DVD brenneren til NEC, 3520A- støtter den offisielt bitsetting? Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Den nye DVD brenneren til NEC, 3520A- støtter den offisielt bitsetting? Den støtter bitsetting uten hacka firmware ja Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 15. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg er av den mening at det eneste fornuftige er å ha S-Ata kontakt på en brenner og at det bare er tull av leverandørene at de fortsatt holder seg til P-Ata. Men det var nå min mening, og ikke noen reklame for Plextor Hvorfor? Lenke til kommentar
enl Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Er ganske sikker på at den nyeste firmwaren til ND-3500 støtter bitsetting, men det er seff mulig jeg leste feil Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Jeg er av den mening at det eneste fornuftige er å ha S-Ata kontakt på en brenner og at det bare er tull av leverandørene at de fortsatt holder seg til P-Ata. Men det var nå min mening, og ikke noen reklame for Plextor Hvorfor? Fordi at S-Ata grensesnittet i utgangspunktet er et punkt-til-punkt grensesnitt som håndterer dataoverføing bedre. Et annet viktig argument for meg i allefall er at hvis man ikke hadde enheter basert på P-Ata i handelen ville hovedkort-produsentene fjernet det fra hovedkortet ditt. Dette ville igjen føre til at du ikke trengte den ekstra driveren. En driver mindre fører til at maskinen din gikk pittelitt raskere og reduserer faren for feil i systemet. Lenke til kommentar
Callinicos Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Den soleklart beste brenneren er jo LG GSA-4160. Det er den eneste brenneren som både skriver og leser absolutt alle formater, inkludert dual layer. Lenke til kommentar
Gerrard Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Den soleklart beste brenneren er jo LG GSA-4160. Det er den eneste brenneren som både skriver og leser absolutt alle formater, inkludert dual layer. Hva trenger man DVD-RAM for? :!: Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 15. desember 2004 Del Skrevet 15. desember 2004 Den soleklart beste brenneren er jo LG GSA-4160. Det er den eneste brenneren som både skriver og leser absolutt alle formater, inkludert dual layer. Den nye GSA-4163 ser svært lovende ut. P-CAV 16x brenning som gir en brennetid på ca 5 minutter og 20 sekunder for en full plate!!! Lenke til kommentar
raysv Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Den støtter bitsetting uten hacka firmware ja Er det noe sted som bekrefter dette? har ikke funnet noe info om det på nettet. faq'en til nec sier jo bare at de ikke støtter det på ND brennerne sine. Lenke til kommentar
Saxe Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Hvilken firmware er den siste og beste til NEC 3500A? Se dato... Link. takk Lenke til kommentar
MMORE2001 Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Har nettopp kjøpt meg en NEC3500A og jeg er kjempefornøyd med den! Men jeg har seff bytta ut firmwaren på den da, så nå kan den lett brenne 4x plater på 8x! link til firmware siden hvis det var noen som lurte: http://www.micheldeboer.nl/firmware/ Lenke til kommentar
OC-Freak Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Og min vanlige advarsel: Bruk av uoffisiell firmware bryter garantien Siste offisielle er 2.18 og kan lastes ned fra www.nec.de sine sider. Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Finnes det noen uorg. fw for Samsung brenneren? Lenke til kommentar
Theo343 Skrevet 23. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 23. desember 2004 (endret) la inn i ny tråd. Endret 23. desember 2004 av Theo343 Lenke til kommentar
plankeby Skrevet 27. desember 2004 Del Skrevet 27. desember 2004 la inn i ny tråd. ND-3520A støtter pr dags dato kun bitsetting på dobbeltsidig pluss format, slik den leveres. Den støtter også begge dobbeltside formatene, i begynnelsen var det snakk om støtte for kun ett av dobbeltside formatene, derfor trolig noe forvirring om dette i dag. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå