Gå til innhold

Er NEC 3500A fortsatt beste DVD brenner?


Theo343

Anbefalte innlegg

Fikk inntrykk av at Samsung TS-H552b DVD-brenneren var meget god i testen av hw.no - bedre enn NEC?? Ville ha DVD-brenner og når den i tillegg var Ukens Tilbud til 495,- på komplett, bestilte jeg den. Må si jeg er litt skuffet når jeg leser den lange teste hos cdfreaks.com og konklusjonen er:

"The drive does not support booktype bitsetting on DVD+R/DVD+RW/DVD+R9 DL which lead to very low compatibility on i.e. DVD standalone devices."

"To sum it all up, this is the best we could say: “Good CD-R writing quality and an excellent reader, but poor media compatibility and quality on DVD’s”. If Samsung had fixed these issues with the media compatibility and quality in their latest firmware update, we would have brought out an award for it. We feel that this drive was rushed too fast onto the market. Remember – this drive was the first Korean made 16x DVD+R drive that was launched in Korea."

 

Men den er jævla bra til å brenne CDer da... :whistle:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hehe, ja du for ein geniale cd-r brenner :)

får håpe for din skyld at de fikser litt av probleme i firmware uppdates da.

 

og til trådstarter. jeg ville godt for BenQ. Selv om den ikke brenner så rask på RW så er det raskt nok. Du vil ikke brenne så altfor mange av de.

 

Og viss du seier at platene dine for hard medfart, så bør du i alle fall gå for ein BenQ brenner siden den vil vere i bedre stand til å lese disse platene som har fått litt har medfart av datteren din.

 

peewee

Lenke til kommentar
Jeg er av den mening at det eneste fornuftige er å ha S-Ata kontakt på en brenner og at det bare er tull av leverandørene at de fortsatt holder seg til P-Ata.

 

Men det var nå min mening, og ikke noen reklame for Plextor  ;)

Hvorfor?

Fordi at S-Ata grensesnittet i utgangspunktet er et punkt-til-punkt grensesnitt som håndterer dataoverføing bedre.

 

Et annet viktig argument for meg i allefall er at hvis man ikke hadde enheter basert på P-Ata i handelen ville hovedkort-produsentene fjernet det fra hovedkortet ditt. Dette ville igjen føre til at du ikke trengte den ekstra driveren. En driver mindre fører til at maskinen din gikk pittelitt raskere og reduserer faren for feil i systemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...