Gå til innhold

Er NEC 3500A fortsatt beste DVD brenner?


Theo343

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hva med Samsung TS-H552B da? den slo jo nec brenneren hvertfall i hw.no testen.. støtter den bitsetting?

Hva med å lese denne testen? http://www.cdfreaks.com/article/163

 

Der får du se brennekvalitetsresultater som etter min mening teller 80% for valg av brenner.

 

Hva skal man med hastighet hvis de produserte platene er uleselige?

 

Nei - den støtter ikke bitsetting.

Lenke til kommentar
hva med Samsung TS-H552B da? den slo jo nec brenneren hvertfall i hw.no testen.. støtter den bitsetting?

Jeg må nesten kommentere dette med å si at jeg synes hw.no testen av disse ikke var noe særlig.

 

Nå må ikke dette forveksles med å tro at jeg synes testing i segselv er dårlig hw.no.

 

Men å teste to dual layer dvd-brennere mot hverandre UTEN å teste dual layer er jo temmelig teit. Dvs. da kunne jo likesågodt nec-2500a vært med...

 

Samsungen taper mot nec i andre tester jeg har lest... som f.eks. tester på tomshardware.com eller anandtech.com (siden enkelte blir arge da man ikke legger ved hvor man finner resultater.)

Lenke til kommentar
Hvis jeg kjøper NEC 3500A hvilke DVD plater anbefaler man å kjøpe?

 

Hmm er absolutt interessant at den eks. kan rippe CDDA i god kvalitet og hastighet. Da jeg neppe kommer til å ha flere slike enheter i maskinen for å spare PSU etc.

Den er dårlig på lesing av gamle/dårlige/ripete plater. Så hvis musikkplatene ikke er i topp stand vil jeg ikke anbefale NEC som leser til å rippe musikk.

 

På nye og feilfrie plater er den dog helt grei :)

 

Kommer du til å bruke slitte/gamle/ripete plater ville jeg nok heller sett i retning av BenQ DW1620A.....

Lenke til kommentar

Jeg har noen gamle JMJ plater som en x-kamerat ødela i syden med sandsøl en gang. Ønsker å forsøke å redde sporene på disse og få brent de ut. Har forsøkt med bla. en Plekxtor 16x cdbrenner tidligere. Gikk nesten feilfritt med den gode gamle audiograbber(tror jeg den het). Før den brukte jeg kun dos utils.

 

Kommer BenQ med en ny brenner snart?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
hva med Samsung TS-H552B da? den slo jo nec brenneren hvertfall i hw.no testen.. støtter den bitsetting?

Jeg må nesten kommentere dette med å si at jeg synes hw.no testen av disse ikke var noe særlig.

 

Nå må ikke dette forveksles med å tro at jeg synes testing i segselv er dårlig hw.no.

 

Men å teste to dual layer dvd-brennere mot hverandre UTEN å teste dual layer er jo temmelig teit. Dvs. da kunne jo likesågodt nec-2500a vært med...

 

Samsungen taper mot nec i andre tester jeg har lest... som f.eks. tester på tomshardware.com eller anandtech.com (siden enkelte blir arge da man ikke legger ved hvor man finner resultater.)

HW.no teamet burde sette seg litt mer inn i testing av slike enheter. F.eks brenne plater på maks hastighet brennerene støtter, double layer og ikke minst måling av kvalitet på brente plater og teknologier som bitsetting osv.

 

Eller integrere noen med peiling på slikt i HW.no teamet - ser fler bra brukere her på forumet som kan en del etterhvert :)

Lenke til kommentar
Jeg har noen gamle JMJ plater som en x-kamerat ødela i syden med sandsøl en gang. Ønsker å forsøke å redde sporene på disse og få brent de ut. Har forsøkt med bla. en Plekxtor 16x cdbrenner tidligere. Gikk nesten feilfritt med den gode gamle audiograbber(tror jeg den het). Før den brukte jeg kun dos utils.

 

Kommer BenQ med en ny brenner snart?

BenQ kommer nok ikke med ny brenner med det aller første. Siste rykte var Mars/April for neste modell.

 

Denne vil ha 8x DVD+RW og 6x DVD-RW.

 

Det spekuleres også i om den vil øke CD-Brenning til 48x.

 

Mer detaljer vet jeg ikke enda.

Lenke til kommentar

Ok, men da skal jeg seriøst vurdere BenQ hvis ikke Nec 3520 har noe bedre å bidra med hvis den kommer nå snart. 8x DVD+RW og 6x DVD-RW er vel samme som den nye BenQ da, men dårligere kvalitet på div.?

 

Ser ut som det blir en BenQ ja. Designet som noen nevnte, er ikke så viktig så lenge jeg vet jeg får en god enhet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Hvis NEC 3520A kommer i butikkene i Norge i desember til 640,- så kan den absolutt være interessant med RW.

 

RW kan være interessant i forhold til data skiver. Men filmbackup (tegnefilmer til dattern etc. som får hard medfart) så vil jeg neppe skrive mer enn en gang på platene...

 

Men når sant skal sies så har jeg nesten aldri benyttet CD-RW plater heller, men det er fordi CD-R platene var så billige. Tok en stund før jeg begynte å bruke multisession også... brant 50-200MB og tok en ny plate neste gang... Jeg gruffer når jeg tenker på hvor mange plater som blir kastet uten å bli brukt fult ut, verden over... Jeg begynte å kikke på baksiden og tok vare på de som ikke var brent mer enn 75-80% ut. Og brant alt som ikke måtte closes, som multisession.

 

Og ikke minst trillioner av plater som Microsoft Technet og MSDN vreker ut hele tiden.

 

Optiske medieplater må da bli et forurensningsproblem?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Fatter ikke at de lager en ny model bare for å adde 8x DVD+RW og 6x DVD-RW.

Du kan vel legge til Duallayer brenning på -R medier også! ?

 

Edit: Syns RW er kjempe bra. Har spart mig for mange penger. Tror der ligger en 3520A under juletræet i år :thumbup:

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar

Er ikke så sikker på om NEC 3520 støtter DL-R, men det kommer sikkert på fremtidige firmware. Når jeg skal brenne DL vil jeg nok bruke +R unsett med tanke på kompatibiliteten.

 

En vesentlig fordel med NEC 3520 fremfor NEC3500 er bitsetting på offisiell firmware.

Jeg ville foresten vært skeptisk til å kjøpe en brenner uten å ha sett testresultater.

Plextor PX716 lærte meg det :ohmy:

Lenke til kommentar
Er ikke så sikker på om NEC 3520 støtter DL-R, men det kommer sikkert på fremtidige firmware. Når jeg skal brenne DL vil jeg nok bruke +R unsett med tanke på kompatibiliteten.

Hei,

 

Jamen - så prøv da å lese artiklen jeg lænker til lengere oppe??

 

PS: Tro hører kirken til - her skal man vite!

Lenke til kommentar
Er ikke så sikker på om NEC 3520 støtter DL-R, men det kommer sikkert på fremtidige firmware. Når jeg skal brenne DL vil jeg nok bruke +R unsett med tanke på kompatibiliteten.

Hei,

 

Jamen - så prøv da å lese artiklen jeg lænker til lengere oppe??

 

PS: Tro hører kirken til - her skal man vite!

Jeg prøvde å lese artikkelen og klarte det :w00t:

 

På et annet dvd media forum var det ikke sikkert den støttet DL-R, men jeg får vel stole på den artikkelen.

 

PS: Hvor kom troen fra? Kan ikke se at jeg har skrevet det :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...