genesis Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) . Endret 4. januar 2014 av genesis Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) For det første: Med "flerbeint" mener du antakelig 3-beint, siden 3 bein er mye stødigere enn 4 bein Jeg tror også de aller fleste stativ er rustfrie, men så er jo også de fleste lagd av aluminium, treverk, karbon, titan eller magnesium; ikke stål.. Det du må sjekke er: Tåler BÅDE kulehodet OG stativet vekten av kameraet ditt med utstyr? NB! Ikke les "maksimal vekt" i spesifikasjonene, men anbefalt vekt.. Stativ kan du f.eks. se etter hos www.ddmr.no: http://www.ddmr.no/index.php?MenyID=19 Her er et ganske bra tilbud med kulehode, til en overkommelig pris: http://www.ddmr.no/index.php?page=vis_produkt&ProduktID=696 Verken stativet eller kulehodet tåler all verdens belastning, men til den prisen tror jeg ikke du finner noe annet som er mye kraftigere. Stativet tar maks 5kg, dvs du bør helst ikke ha mer enn 2-3 kg utstyr på det om du vil unngå å "få skjelven" i litt vind e.l. Men 2-3kg utstyr er jo endel.. Endret 12. desember 2004 av anderfo Lenke til kommentar
genesis Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) . Endret 4. januar 2014 av genesis Lenke til kommentar
anderfo Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Men på ddm står det " 145cm Min høyde 17cm" når man bruker denne kombinasjonen. Etter ytterligere surfing har jeg sett meg ut "Manfroto M055PROB,141RC Kit" for 1771kr hos fotovideo. 141RC er ikke kulehode tror jeg. 145cm er maks høyde, 17 cm er minste høyde (kjekt på makrofoto etc). Lenke til kommentar
medi8or Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Men maxhøyden som er oppgitt er makshøyden til stativet uten hode. Kjøpte selv et M055PROB fordi det stod et eller annet sted at en person rundt 180cm ikke trenger bøye seg ned med det stativet. Maxhøyden uten å ta opp midtsøylen er oppgitt til 145cm, men søkeren på kameraet kommer faktisk over 170cm opp. Du kan plusse på 10-15 cm for hodet, og så kan en jo plusse på rundt 10 cm for høyden på selve kameraet.. Med midtsøylen kommer en vel godt over 2 meter, hvis en trenger det.. 141RC er treveis hode. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå