MountainRivera Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=258355 At et så kråsete menneske skal få lov til å jobbe med barn å unge er helt utrolig! Kanskje har esben en "bonus legning" i tilleg til det mentale aviket "transseksuell" Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg ser ikke helt problemet. Hvis Esben Esther følger lover og regler, holder seg oppdatert innenfor feltet, og er så omsorgsfull og ansvarlig som VG skriver, er han/hun vel intet annet enn et positivt innslag til de av norges befolkning som måtte tvile på sin egen seksualitet og legning. Det er et kjent faktum at det er lettere å snakke med noen som har vært gjennom det samme som en selv er gjennom. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg syns det virker som om hu bedriver lobbyvirksomhet for transseksualitet. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ved å si det er greit å være åpen om sin "avvikende" seksualitet, uansett om man er bi, homse eller transseksuell? Ups, da er visst jeg også lobbyist for slike "perversiteter" Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg syns det virker som om hu bedriver lobbyvirksomhet for transseksualitet. Det er vel heller bare du som driver lobbyvirksomhet for intolleranse. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Personlig tror jeg dette heller dreier seg om en sinnsforstyrrelse. Noen personer tror de er flere personer, andre tror de har flere kjønn. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Esben Esther Pirelli Benestad er nok veldig glad i å være i rampelyset. Han gjør skrekkelig mye ut av legningen sin, og det er den som har gjort han kjent. Det er ingen tvil om at det er mye positivt ved dette. Unge transseksuelle har fått et forbilde som kan hjelpe dem å takle legningen sin bedre. Jeg kan likevel godt forstå de som får litt nok av Pirelli Benestad og hans stadige opptredener i media. Han kan være veldig intens og man får også inntrykk av at veldig mye dreier seg om han selv og det at han må få leve ut legningen sin til enhver tid for enhver pris. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Personlig tror jeg dette heller dreier seg om en sinnsforstyrrelse. Noen personer tror de er flere personer, andre tror de har flere kjønn. Jeg sitter med samme tanke... Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Personlig tror jeg dette heller dreier seg om en sinnsforstyrrelse. Noen personer tror de er flere personer, andre tror de har flere kjønn. Jeg sitter med samme tanke... En grunnleggende forskjell er vel at en person som er Schizofren ikke klarer å koble hvordan ting egentlig henger sammen. Han har ikke kontroll over seg selv og sine tanker. En transseksuell fungerer normalt, men har behov for å leve ut "kvinnen i seg" iblant. Det er få schizofrene som er istand til å arbeide, og da iallefall ikke som lege. Syns det medfører uriktighet å sammenligne to såpass forskjellige ting. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Personlig tror jeg dette heller dreier seg om en sinnsforstyrrelse. Noen personer tror de er flere personer, andre tror de har flere kjønn. Jeg sitter med samme tanke... Den tanken du sitter med er vel at det er ekkelt med menn som kler seg i kvinneklær og tar kvinnelige kjønnshormoner og prøver å legitimere intolleransen din ved å sammenligne transseksualitet med sinnslidelser. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Egentlig hadde det faktisk vært greit nok om han hadde vært en mann som kledde seg i kvinneklær osv. som du sier... men han skifter mellom å være mann og å være kvinne flere ganger i løpet av en dag. Altså tror jeg ikke det er et nok et tilfelle av en mann som føler seg som en kvinne... men en person som er kraftig forvirret om sitt indre kjønn. MULIGENS på grunn av sinnsykdom. Lenke til kommentar
Jon@s Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Egentlig hadde det faktisk vært greit nok om han hadde vært en mann som kledde seg i kvinneklær osv. som du sier... men han skifter mellom å være mann og å være kvinne flere ganger i løpet av en dag. Altså tror jeg ikke det er et nok et tilfelle av en mann som føler seg som en kvinne... men en person som er kraftig forvirret om sitt indre kjønn. MULIGENS på grunn av sinnsykdom. Alle transseksuelle skifter mellom mann og kvinne relativt ofte da de ikke har noe behov for å se ut som en kvinne hele døgnet (da ville en kjønnsoperasjon vært mer praktisk), men en gang iblant. Hvor ofte avhenger fra person til person, men din konklusjon om at Pirelli Benestad muligens er sinnsyk fordi han skifter mellom å være mann og dame ofte, finner jeg latterlig. Hva får deg til å tro at han skifter oftere enn andre transseksuelle? Er kanskje alle transseksuelle sinnsyke? Er du en spesialist på området siden du kommer med slike antakelser? Tror du en person som lider av sinnsykdom kan klare å ta 7-årig medisinutdannelse og jobbe som lege? Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Selvfølgelig kan en sinnsyk person jobbe som lege, mor min jobber faktisk innen psykiatri.. og mange av dem hun jobber med har vært høyt utdannede. Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Personlig tror jeg dette heller dreier seg om en sinnsforstyrrelse. Noen personer tror de er flere personer, andre tror de har flere kjønn. Jeg sitter med samme tanke... Den tanken du sitter med er vel at det er ekkelt med menn som kler seg i kvinneklær og tar kvinnelige kjønnshormoner og prøver å legitimere intolleransen din ved å sammenligne transseksualitet med sinnslidelser. Jeg syns det er jævli ekkelt! Gå rundt i sammfunnet å tro man er kvinne Oppsøk psykolog snarest! Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Selvfølgelig kan en sinnsyk person jobbe som lege, mor min jobber faktisk innen psykiatri.. og mange av dem hun jobber med har vært høyt utdannede. Har vært høyt utdannede ja. De fleste som får mentale lidelser kobler som regel ganske seg selv ganske ut. De klarer ikke skille mellom den virkelig verden og og verdenen de har i hodet sitt. Så mens de plages med sykdommen sin, så har de fleste ingen mulighet til å bruke de kunnskapene de har på fornuftig måte. Så tviler veldig sterkt på at Espen Esther er mentalt syk. Og jeg prøver ikke si jeg er noen ekspert på området, men har jobbet i over 2 år på Åsgård (psykiatrisk sykehus) i Tromsø, så jeg har sett litt av hvert. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 (endret) Selvfølgelig kan en sinnsyk person jobbe som lege, mor min jobber faktisk innen psykiatri.. og mange av dem hun jobber med har vært høyt utdannede. Har vært høyt utdannede ja. De fleste som får mentale lidelser kobler som regel ganske seg selv ganske ut. De klarer ikke skille mellom den virkelig verden og og verdenen de har i hodet sitt. Så mens de plages med sykdommen sin, så har de fleste ingen mulighet til å bruke de kunnskapene de har på fornuftig måte. Så tviler veldig sterkt på at Espen Esther er mentalt syk. Og jeg prøver ikke si jeg er noen ekspert på området, men har jobbet i over 2 år på Åsgård (psykiatrisk sykehus) i Tromsø, så jeg har sett litt av hvert. Det finnes mange flere måter å være sinnsyk på enn du tror... de som kommer på psykiatrisk sykehus er de verste... De som er lettere sinnsyke en det der bor som regel på åpne institusjoner, du skal være rimelig borte før du kommer på sykehus. Jeg har selv hatt sommerjobb på en psykiatrisk institusjon og snakket med pasienter... Selv om jeg gjorde vaktmesterarbeid snakka jeg ofte med folk, og mange av dem jeg snakka med var forholdsvis normale. Endret 13. desember 2004 av GolfBag Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg syns det er jævli ekkelt! Gå rundt i sammfunnet å tro man er kvinne Oppsøk psykolog snarest! Tenk hvor ekkelt det er å prøve å sette seg selv inn i situasjonen til en annen person, når du ikke har peiling på hvordan denne har det. Gå rundt i samfunnet og tro at man vet hva som er best for folk Oppsøk psykolog snarest! Ser du hva jeg vil fram til? Hvorfor Esben Ester skal være ekkel og mentalt syk ser jeg ikke, naturen gjør "feil", det vet vi alle. Men hvorfor folk skal blande seg i dette, tro de vet hva som skjer, og definere hva som er "rett og galt" skjønner jeg ikke. Lenke til kommentar
GolfBag Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Det var da voldsomt så fordomsfulle vi skulle være ovenfor sykdommer da... skal vi snart avskaffe hele sykdomsbegrepet og kalle det for noe annet? er schizofrene syke? Lenke til kommentar
MountainRivera Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg syns det er jævli ekkelt! Gå rundt i sammfunnet å tro man er kvinne Oppsøk psykolog snarest! Tenk hvor ekkelt det er å prøve å sette seg selv inn i situasjonen til en annen person, når du ikke har peiling på hvordan denne har det. Gå rundt i samfunnet og tro at man vet hva som er best for folk Oppsøk psykolog snarest! Ser du hva jeg vil fram til? Hvorfor Esben Ester skal være ekkel og mentalt syk ser jeg ikke, naturen gjør "feil", det vet vi alle. Men hvorfor folk skal blande seg i dette, tro de vet hva som skjer, og definere hva som er "rett og galt" skjønner jeg ikke. Jeg må da få lov til å si hva jeg mener om en sak uten å bli hetset for det i ettertid? Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jepp, akkurat som Benestad kan få leve som kvinne uten å bli hetset for det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå