salah Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Hallo folkens! Jeg har lenge hatt problemer med å installere Windows XP på en harddisk, og nå har jeg endelig klart å få installert Windows XP, men på en annen harddisk. Denne harddisken er på 8 GB, og det er ALT for lite, ettersom Mine programfiler snart kommer til å fylle 10 GB. Derfor lurte jeg på om noen her kunne hjelpe meg å flytte over en Windows XP Home Edition partisjon til en annen harddisk. Altså begge harddiskene sitter i samme maskin, så driverinstalleringer og sånt er ikke noe problem. Jeg vet også godt at harddisken min ikke er ødelagt, for jeg klarer fint å installere Linux-distroer på den. Så mitt spørsmål er om noen kan hjelpe meg med å flytte over partisjonen fra denne harddisken jeg bruker nå (8 GB) til en annen harddisk (40 GB som holder til jeg får ny)? Jeg er veldig takknemlig for svar! Endret 12. desember 2004 av pavlion Lenke til kommentar
wil Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 hei. tror nok ikke at det blir særlig velykka å flytte alle filene over på en annen partisjon, men det du heller kan gjøre er å bruke f. eks Drive Image 2002 eller Norton Ghost til å ta et image av C: partisjonen din. når det er gjort kan du legge dette imaget til hvilken som helst partisjon på harddisken/harddiskene. eneste du kanskje må endre litt på er boot.ini fila di, men det er en enkel sak. både Norton Ghost og Drive Image koster noen kr. Lenke til kommentar
salah Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Hei! Takk for din svar. Finnes det andre måter å gjøre det på? For altså jeg har ikke Norton Ghost eller Drive Image 2002, og det får jeg ikke kjøpt med en gang heller Derfor ville det vært hyggelig om noen kunne hjulpet meg videre! Takker for mer hjelp! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå