Gå til innhold

"Hvilket kamera skal jeg kjøpe?"

Anbefalte innlegg

Registrerer med glede at flere tenker å gjøre som meg; skaffe seg et dv kamera og forevige hverdagsminnene.

Dessverre er det svært mange av de samme spørsmålene som går igjen av typen: "Tips om kamera til 5000-10000?", "Beste kamera i 15000kr klassen?".

Dette gjør at forumet blir noe ensidig for oss som allerede har et kamera vi er fornøyd med. Selv bruker mindre og mindre tid på dette forumet til fordel for mer matnyttige diskusjoner.

Personlig hadde jeg synes det hadde vært interessant med litt mer bruker fokus: folk som har funnet nyttige funksjoner med kameraet sitt, triks for å utnytte kameraet bedre og lign.

Kan forresten tipse om at www.camcorderinfo.com har nyttige og detaljerte tester av en haug av kameraer for førstegangs kjøpere.

Dersom jeg er på viddene lover jeg å tie for all fremtid...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du 15000, kjøp panasonic nv gs400 !.. det koster 14990,- på www.mpx.no

dette er det beste kameraet frem til Sony's vx2100 og det koster 30000,- !

har det selv og er kjempefornøyd. .virkelig, en kamerat har vx2100 og vi har sammenlignet dem, forskjellen er ikke så stor heller.. sonykameraet har jo en mye større linse enn pana'en så den har større oppløsning og bedre lyssfølsomhet da sefølgelig men.

anmeldelse;

http://www.camcorderinfo.com/content/Panas...rder-Review.htm

- "The only other consumer camcorder on the market today which offers better features and quality is Sony's DCR-VX2100, which costs $2,300!"

- "I can confidently say that the PV-GS400 is the best value on the market today"

Lenke til kommentar
Dette gjør at forumet blir noe ensidig for oss som allerede har et kamera vi er fornøyd med. Selv bruker mindre og mindre tid på dette forumet til fordel for mer matnyttige diskusjoner.

Personlig hadde jeg synes det hadde vært interessant med litt mer bruker fokus: folk som har funnet nyttige funksjoner med kameraet sitt, triks for å utnytte kameraet bedre og lign.

Hei,

interessant mening, men tenderer vel til å være en mer filosofisk vinkling. Jeg tolker kommentaren din slik at du ønsker at forumet burde hatt mer informasjon/diskusjon om temaer som du oppfattet som relevante.

Min oppfatning av forumet er et sted hvor jeg møter personer med samme interesse. Jeg høster informasjon og deler det jeg tror jeg vet med andre. Mange diskusjoner er uinteressante for meg, men verdien av forumet kan best måles ved antall innlegg og antall besøkende. Rent teknisk kan man kanskje løse problemet ditt ved å opprette nye diskusjongrupper/underforum som diskuterer problemstillinger du er interessert i. Selv tror jeg at forumet her på Akam har en passende inndeling i tema.

Det er ikke noe "galt" i å påpeke at Forumet kan være mindre interessant for dem som har hatt kamera en stund, men selv synes jeg det er mange nyttige diskusjoner her (og ja - jeg har hatt kamera lenge). Derimot hjelper det lite å påpeke at forumet kan ha feil vinkling - vi samles bare her for å diskutere det som interesserer oss for øyeblikket - ikke hva som kan være "riktig" eller "viktig" å diskutere.

Ble engasjert av kommentaren din - synes det var et fundamentalt interessant spørsmål. Kommentaren min over er ment positivt diskuterende - ikke som negativ kritikk!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...