Gå til innhold

Hjelp! Xboxen fungerer ikke (igjen)

sablabra

Anbefalte innlegg

Da jeg satt og spilte i går, så fungerte alt på xboxen bra. Men da jeg skrudde den på igjen en time senere, så fungerer ingenting!! Jeg får ikke noe lyd eller bilde, og jeg får ikke en gang åpnet dvd-rommen! Og jeg får heller ikke kontakt med xboxen via ftp. Noen som har en anelse om hva som har skjedd?? Som sagt, jeg brukte den til å spille helt normalt, men en time senere uten at jeg har rørt den, så fungerer ingenting.

For bare en måned siden så løsnet en ledning inne i xboxen, men da skjedde det gradvis og de blinket rødt og grønnt rundt eject knappen. Så jeg tror ikke det samme har skjedd igjen

Takker for alle svar på forhånd!! :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok, må klarne opp litt her. Jeg får startet opp xboxen, men det kommer ikke noe bilde eller lyd, og når jeg klikker på eject knappen så bare surrer det også åpner den seg ikke. Men som sagt, xboxen starter opp. Jeg får heller ikke kontakt med xboxen via ftp

EDIT: Jeg vet ikke hvilken versjon jeg har, men jeg kjøpte den på elkjøp for nesten nøyaktig et år siden.

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Beklager at jeg drar opp en så gammel post... Hvis jeg rører litt på xboxen, så funker den plutselig igjen, også rører jeg på den igjen, så funker den ikke igjen. Så det er noe løst der. Derfor skrudde jeg opp for å se om jeg fant noen løse ledninger. Det første som slo meg var at chippen bare ligger løst oppå hovedkortet! Er dette normalt? Jeg vet ikke hva slags chip det er, men det står winbond på den, også tror jeg det går 32 ledninger ut av den. Men jeg fant ingenting løst. Men jeg sjekka ikke under hovedkortet. Da må jeg jo skru det av... Så jeg lurer på om noen vet sånn cirka cirkus hva som har skjedd her?? Blir veldig takknemlig for alle gode svar :)

Lenke til kommentar

Siden chippen er over et år, er det neppe versjon 1.6. Derfor er det antakelig ingen ledninger under. Chippen kan festes med bare ledninger(uten pin-header), men dette høres ut som en god grunn til kortslutting. Fest chippen med to-sidig teip opp fra hovedkortet rett under dvd-spilleren. Se til at ikkenoe "metall" rører ved metall(kortslutning)

Lenke til kommentar
Siden chippen er over et år, er det neppe versjon 1.6. Derfor er det antakelig ingen ledninger under. Chippen kan festes med bare ledninger(uten pin-header), men dette høres ut som en god grunn til kortslutting. Fest chippen med to-sidig teip opp fra hovedkortet rett under dvd-spilleren. Se til at ikkenoe "metall" rører ved metall(kortslutning)

Ok, takk for tipset, jeg skal prøve det i morgen eller senere i dag! Håper det fikser problemet :ermm:

EDIT: Er det noen som vet om en bra loddebolt? Den jeg har er for dårlig til det arbeidet her som er så smått... Noe løsnet fra chippen som jeg må lodde på igjen, og det er utrolig vanskelig med den klubba jeg har nå.

Er noen av de fra http://www.clasohlson.no/ noe å satse på feks?

EDIT2: Jeg har enten v1.4 eller v1.5, men mest sannsynlig 1.4 vel?? Vet ikke åssen jeg skal sjekke det her: http://www.xbox-scene.com/versions_3.php

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
EDIT: Er det noen som vet om en bra loddebolt? Den jeg har er for dårlig til det arbeidet her som er så smått... Noe løsnet fra chippen som jeg må lodde på igjen, og det er utrolig vanskelig med den klubba jeg har nå.

Er noen av de fra http://www.clasohlson.no/ noe å satse på feks?

EDIT2: Jeg har enten v1.4 eller v1.5, men mest sannsynlig 1.4 vel?? Vet ikke åssen jeg skal sjekke det her: http://www.xbox-scene.com/versions_3.php

Loddebolt er egentlig det samme. Kjøper du en på 15W passer den om du bare skal lodde "litt"

Om du har versjon 1.4 eller 1.5 sjekker du ved å måle om en av lpc hullene leder til jord. Ellers er de helt like. Dvs; det er det samma for chippen... Derfor er det ofte bare guide til 1.4 eller 1.5

Lenke til kommentar

Tror nok du har en eldre versjon enn 1.4 også. Ut fra beskrivelsen høres det ut som du har Enigmah chip i xboxen, en 1. generasjon chip som var unødvendig masete å installere. Og ettersom jeg husker så støtter den ikke høyere enn 1.2 eller 1.3.

Lenke til kommentar
Tror nok du har en eldre versjon enn 1.4 også. Ut fra beskrivelsen høres det ut som du har Enigmah chip i xboxen, en 1. generasjon chip som var unødvendig masete å installere. Og ettersom jeg husker så støtter den ikke høyere enn 1.2 eller 1.3.

Men jeg har den focus brikken, og i følge den testen så er det da en 1.4 eller 1.5 :dontgetit:

Lenke til kommentar

Sablabra det finnes 31 mods for denne xboxen og, men det er veldig få folk orker å benytte seg av dette fordi det er x antall ganger mer jobb.

Men hva om du tar et bilde av dette, så får vi se.

Så kanskje vi kan hjelpe deg mer da.

Lenke til kommentar

Ok, da har jeg fått fiksa problemet :) ! Problemet var to løse ledninger på chippen (overkomplisert chip med rundt 30 ledninger :( ). Jeg har loddet de på igjen, og det fungerer nå. Men den klubba jeg har av en loddebolt er EKSTREMT vanskelig å lodde med... Så jeg trenger en ny som er mindre og mer presis. De loddingene jeg lodda nå tror jeg ikke holder så lenge :( . Så hvis noen vet om en bra loddebolt, blir jeg glad om noen poster i den her posten: http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=396103

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...