handuet Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Hei! Jeg er i ferd med å bytte ut anlegget mitt. Har kjøpt en Nad C521BEE CD-spiller og er i grunn fornøyd med den, men tror jeg må fornye de andre delene av anlegget før den virkelig kommer til sin rett. Jeg ser meg rundt etter ganske billige forsterkere, og jeg har fått med meg at Nad er ganske flinke til å lage ting billig og bra. Det jeg lurer på er hvordan vil CD-spilleren min fungere sammen med C320BEE, for eksempel. Er disse laget for hverandre? Noen som har noe erfaring å dele rundt dette? Takker for alle svar Edit: Jeg har forresten lyst på et slikt Bose høyttalersett. Med to sånne små høyttalere og en sub. Tanker rundt dette mottas også med takk Edit: Topic Endret 14. desember 2004 av handuet Lenke til kommentar
MartinGM Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Har aldri vært borte i en nad cd spiller med mer enn 1 1/2års levetid. Da går enten displayet eller spillerenhetern starter å hak hak hak hakke Lenke til kommentar
Peterman Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 NAD C320BEE er billig og bra forsterker. Cd-spilleren du har er vel det nærmeste man kommer en perfekt match. Har aldri vært borte i en nad cd spiller med mer enn 1 1/2års levetid. Da går enten displayet eller spillerenhetern starter å hak hak hak hakke Merkelig. Jeg har flere NAD produkter, inkludert cd-spiller som har vart i 9 år, før jeg solgte dem. Lenke til kommentar
handuet Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Okei, takk Peterman! Ikke fullt så stor takk til killerost. Hjelper ikke så veldig mye når jeg allerede har kjøpt meg en cd-spiller. Men er det noen som vet noe om disse to Nad'ene i kombinasjon med Bose høyttalere? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg kjører Bose smmen med min Marantz forsterker, og cd spiller. Dette er en ypperlig kombinasjon, og et godt kompromiss, dersom man må ta hensyn til plassen. Selv synes jeg at Bose gjør jobben på en ypperlig måte, og savner ikke store høytalere i det hele tatt. Lenke til kommentar
Lamo Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har aldri vært borte i en nad cd spiller med mer enn 1 1/2års levetid. Da går enten displayet eller spillerenhetern starter å hak hak hak hakke Jeg har også vært borti NAD cd spillere hvor displayet slutter å virke.. Tror de har fikset dette på de nyere modellene. Hakke hakk kan også være et problem. Lenke til kommentar
handuet Skrevet 14. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 14. desember 2004 FallenA: Er Bose-høttalerne vanskelig å drive? Jeg har hørt noe om at de har en så lav ohm at ikke alle forsterkere kan brukes med de. Er dette riktig? Hvilken type Bose-høyttalere har du? Lenke til kommentar
FallenA Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Bose høytalerne er nok litt tyngre å drive enn vanlige høytalere, men det burde ikke være noe stort problem dersom du har en grei forsterker. Marantzen min er på 2 x 85w i klasse AB - 8 Ohm, og 2 x 25w i ren A-klasse - ( Ohm. Strømforsyningen er alfa og omega, så billigforsterkere vil nok få problemer med å drive de. Bose høytalerne mine er jeg ikke sikker på hva heter, men de begynner å bli noen år nå, og har bare passiv SUB, dvs. at det er en litt større utfordring å drive de, når all kraften må hentes fra forsterkeren. Dersom du er usikker vil det som regel ikke være noe problem å få det demonstrert i en seriøs butikk. Vurderer å bytte anlegg selv nå om dagen, men da blir det nok Komplett Bose. Vi får se...... Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Tipper ikke NAD 320 vil ha noen problemer med å drive de. Den er sterkt til å være så "liten". Lenke til kommentar
handuet Skrevet 20. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 20. desember 2004 Takk for alle svar! Jeg leser i manualen til Bose Acoustimass 5 (fra bose.com): "Your speaker system is designed for use with receivers or amplifiers rated from 10 to 200 watts per channel with 4 to 8 ohm impedance." Så vidt jeg kan se på NAD sine sider så oppfyller forsterkeren disse kravene (" 2 x 50W Minimum Continuous Power into 4 / 8 ohms"). Betyr det at det vil gå knirkefritt? Lenke til kommentar
Gromle Skrevet 20. desember 2004 Del Skrevet 20. desember 2004 Det vil nok gå knirkefritt ja. NAD er også ganske konservativ når de oppgir effekt også, så i praksis så er forsterkeren kraftigere enn det den er oppgitt til å være. Lenke til kommentar
thamule Skrevet 23. desember 2004 Del Skrevet 23. desember 2004 har 320 sjøl og kjører på høgtalere som har 8 ohm, og det går gnirkefritt Lenke til kommentar
handuet Skrevet 25. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 25. desember 2004 Okei, da tror jeg at jeg går for den! Takk for hjelpen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå