Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Turbokonvertering på BMW


Furious85

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Driver på med en turbokonvertering av en BMW 325i (motronic) og lurer på om noen her vet om jeg kan få tak i grenrør i norge? har en blokk med smidde lavkomp.stempler, fabrikkny og portet topp med turbokam, råder og veiv er sendt til herding.

 

Så jeg har alt jeg trenger av forsterkninger for å kunne dra ut litt en god del effekt og moment.

 

Er åpen for andre tips og hint.

 

Har også sett på datasprut av forskjellige merker. Noen som vet om hvor man kan få tak i dette brukt? har søkt og spurt overalt.

 

Send gjerne en mail: [email protected]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

 

Driver på med en turbokonvertering av en BMW 325i (motronic) og lurer på om noen her vet om jeg kan få tak i grenrør i norge? har en blokk med smidde lavkomp.stempler, fabrikkny og portet topp med turbokam, råder og veiv er sendt til herding.

 

Så jeg har alt jeg trenger av forsterkninger for å kunne dra ut litt en god del effekt og moment.

 

Er åpen for andre tips og hint.

 

Har også sett på datasprut av forskjellige merker. Noen som vet om hvor man kan få tak i dette brukt? har søkt og spurt overalt.

 

Send gjerne en mail: [email protected]

Kan ikke gjøre annet enn og be deg høre i tyskland og USA....

 

Hva slags turbo har du??

Lenke til kommentar
Hennings BMW E30 325i

 

Regner med du har vært i kontakt med han, eller andre som har gjort lignende saker? Kan godt være de har noe fornuftig input når det gjelder bmw og turbo

Var oppe i Hov og møtte han på torsdagen, så du kan trygt si at jeg vet om han :!:

Det hans topp jeg bruker. Vi gjorde en liten byttehandel. Så jeg tenkte jeg skulle begynne å sette sammen motoren nå, men det hadde vært litt ålreit å ha grenrør klare.

Lenke til kommentar
Det kommer litt ann på budsjettet ditt, men brøv Mobeck på http://www.mobeck.com/mt/index.asp

 

Lykke til.

Tar ting litt etter litt... Driver kun på med motoren nå, og begynner ikke på karosseri før motoren er klar. Håper at den er klar til vålerbanen eller rudskogen neste år.

 

Budsjettet og kontaktene blir bedre og bedre nå, så jeg tror det ordner seg. Største problemet er at alt er så langt unna når det gjelder grenrør, datasprut osv..

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke om noe norsk firma som forhandler såpass sære grenrør, som du seir må man vel til sverige. Kanskje du skulle tatt en prat med www.pure-pf.com, de kan sikkert komme med noen hint og tips om motorstyring og slikt også...

 

Jeg har for øvrig kjørt en 325i med turbo og Haltech som går i Haugesund, den gikk styggfort. Vi gjorde et forsøk på å måle 0-100, men det ville ikke ene stikkakselen ha noe av... ble med 0-60 og *bang* :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke om noe norsk firma som forhandler såpass sære grenrør, som du seir må man vel til sverige. Kanskje du skulle tatt en prat med www.pure-pf.com, de kan sikkert komme med noen hint og tips om motorstyring og slikt også...

 

Jeg har for øvrig kjørt en 325i med turbo og Haltech som går i Haugesund, den gikk styggfort. Vi gjorde et forsøk på å måle 0-100, men det ville ikke ene stikkakselen ha noe av... ble med 0-60 og *bang* :whistle:

Pure-pf hadde mye bra!

Har vært i kontakt med de nå og regner med å få levert grenrør om 1-2mnd. Noen andre her som driver med BMW?

 

Trenger forresten et 323/325 karosseri, så bare si ifra om du vet om noe....

Gjelder alle her inne :thumbup:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...