lillevarjen Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg har tenkt å bestille meg LCD-skjerm straks, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilken skjerm jeg skal kjøpe, og jeg vet heller ikke så mye om disse skjermene. Det står mellom NEC 1770NX og Eizo L557. Jeg spiller ikke så mye, men når jeg gjør det går det gjerne i Quake og Half-Life. Ellers er det mest vanlig kontorbruk, lite bildebehandling. Hvordan er fargegjengivelsen på NEC-skjermen i forhold til Eizo-skjermen (har hørt at Eizo har bedre bilde)? Gir Eizo mye etterslep i spill? Hva er ellers positivt og negativt med disse skjermene, og hvilken skjerm ville dere anbefalt meg? Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg ville valgt en NEC. Lenke til kommentar
Solidox_ Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Eizo L557 har veldig bra bildekvalitet, men en god del etterslep i spill, noe jeg selv begynner å gå litt lei av... Det er tydelig også i Half-Life, men det er jo ikke noe problem for spillingen, men plagsomt er det. Bortsett fra etterslepet, er denne skjermen helt topp på alle måter, med gode justeringsmuligheter både for bilde og fysisk på skjermen. Se den første delen av den store LCD-testen, der står det alt du trenger å vite... NEC skal vel ha et greit bilde den også, selv om den kanskje ikke har samme høye standard som Eizo. Siden du ikke driver noe særlig med bilder, burde vel NEC 1770NX ha bra nok bilde til ditt bruk, samtidig som den er god å spille med. Endret 12. desember 2004 av Solidox_ Lenke til kommentar
Rune_ Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 NEC 1770NX sliter sterkt med sorte toner sammen men ellers er skjermen eksepsjonelt bra. Skarpe fine bilder, minimalt eller ca ingen etterslepp i spill, smale fine sidekanter, god meny +++ Eneste minus er det med sorte toner derfor sender jeg min mest sansynlig tilbake å kjøper meg CRT... Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 I mine øyne er fortsatt LCD i barnefasen. Jeg nekter å betale i dyre dommer for en LCD så lenge bildekvaliteten er dårligere enn på CRT. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå