Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

ISDN i veggen og Centrino i PCen. Hvordan koble?

Anbefalte innlegg

Har ISDN hjemme og en Dell Centrino laptop. Har snakket med Dell og de skal ha kr. 800.- for en boks som gjør at jeg kan koble meg til Internett uten å måtte ha et ISDN-kort i maskinen. Noen som har tips til hvordan jeg kan koble meg til Internett uten å måtte ha ISDN-kort i maskinen? Finnet det en eller annen boks som jeg kan koble til ISDN-linjen i veggen og så surfe på nettet, enten trådløst eller gjennom nettverkskabel?

Alle tips tas i mot med takk da det er min mor som har dette problemet. Hun kommer hjem til jul til uken og jeg har anbefalt henne å ikke kjøpe boksen fra Dell. De er ikke kjent for får å være de billigste, ei heller beste, så det er greit å ikke gi alle pengene sine til dem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du trenger er med andre ord en (trådløs) router med ISDN. 800,- for en sånn er ikke dumt i det heletatt.

Her har du en ISDN router, men i tillegg må du ha et trådløst aksesspunkt hvis du skal surfe trådløst.

Pass på så DELL ikke snakker om en USB ISDN adapter, da. :)

-KJ

Lenke til kommentar
Her har du en ISDN router, men i tillegg må du ha et trådløst aksesspunkt hvis du skal surfe trådløst.

Pass på så DELL ikke snakker om en USB ISDN adapter, da. :)

-KJ

EDIT: Har lest litt på en slik en nå. Det er nok det de har ment ja. Rent Plug 'n Play, hva? Høres enkelt og genialt ut.

Endret av svas
Lenke til kommentar

Har du testet den Draytek dingsen? Jeg har nemlig svært dårlig erfaring med draytek trådløs ADSL-router. Hvis denne er i samme gata så kan det være å kjøpe seg problemer å kjøpe den.

Når det er sagt så kan det også være at ADSL-routeren hadde en svakhet.

-KJ

Lenke til kommentar

Anbefaler IKKE ISDN router, da disse har en lei tendens til å henge seg opp. Du kan med andre ord risikere å få en ganske stygg telefonregning...

Hvis du ikke på død og liv må ha et trådløst opplegg anbefaler jeg i stedet å se på et USB ISDN adapter. Det gir deg full kontroll over forbruket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...