imran Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg skal bygge en server ved å utvide en eksisterende PC. Følgende er konfigurasjonen: AMD Sempron 2200+, 1.5 GB RAM, 300 GB HD, 100 MBit nettverkskort og standard CD-spiller. For tiden kjører den en light Linux utgave, men jeg tenker meg å installerer Windows 2000 (SP4) på den. En del spørsmål som jeg enda ikke har fått oppklart? Hva er forskjellen mellom Windows 2000 og Windows Server? (Hørte en gang at forskjellen er veldig liten, men ønsker å vite hva den er) Vil windows ha noen problemer med å lese en disk på 250 GB? Hva slags appliaksjoner burde jeg kjøre på serveren for å forsikre meg at alt er optimalt? Altså, applikasjoner som ser etter systemet og sier ifra om det er noe galt (skal ikke ha skjerm, så PC'en vil bli styrt via VNC). Om dere har noen andre råd så tar jeg dem gjerne imot! Hilsen, Imran Lenke til kommentar
LaStrada Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Win server inneholder mange ekstraprogrammer til server-bruk. Har denne versjonen selv og er ganske fornøyd. Synes dette er en av de mest stabile windows versjonene jeg har hatt, hvis du laster ned alle oppdateringer! Tror ikke det er så mange ekstra programmer, har ikke utforska win server enda. Har selv hatt 200 GB disker kjørende her så jeg tror også at 250 skal gå. Tror uannsett dette går på BIOS støtte. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hvis valget var mellom server 2000 og 2003 vil jeg anbefale 2003 Du trenger forresten ikke VNC, du kan bruke remote desktop (samme som WinXP) for å administrere serveren. Det følger med masse rart i Server 2003, men du bør bruke en annen webserver (les Apache) hvis du skal ha web på den. Lenke til kommentar
kamus Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Web serveren i 2003 er bra den, ihvertfall hvis du kjører Locdown tools for IIS. Ser ikke helt den at du må kjøre Apache. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå