GeniZ Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Jeg vakler mellem at vælge et "HP Photosmart 735" til 1.099 kr som er et 'gammelt' kamera (udgået af produktion jvf. HP hjemmeside) og en ny model "HP Photosmart M407" til 1.500 kr. Min absolutte smertegrænse er netop 1.500 kr. Jeg skal blot have et billigt begynder kamera, dog ønsker jeg følgende: - Min 3 MegaPixel - Min 3x optisk Zoom - Mulighed for video klip m lyd (evt. webcam) - Tilslutning som alm. USB drev og evt. direkte til TV. Umiddelbart er specifikationerne ret ens på de 2 - Den eneste umiddelbare forskel, udenover 50% ekstra på prisen, er at m407 har 4 megapixel, er mindre og nyere. Jeg har fundet en del ret positive tests af HP 735, men m407 er åbenbart så nyt at det ikke rigtigt er testet endnu. Er der nogle der har erfaringer med disse 2 kameraer ? (eller andre lignende kamerarer mht. funktionalitet/pris) På forhånd tak for hjælpen. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det eneste jeg har hørt - er at de billige kameraene til HP er dårlige. Men har ikke testa noen av dem. F828 Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Foreslår Nikon Coolpix 3200 (tre megapixler, 3x optisk zoom, lite og nett). Bør være mulig å få tak i til 1500 kroner nå, og billedkvaliteten er mye bedre enn disse HP kameraene... selv om de har tre eller fire megapixler. Lenke til kommentar
GeniZ Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Det eneste jeg har hørt - er at de billige kameraene til HP er dårlige. Men har ikke testa noen av dem. F828 Hej F828 Du skriver at de billige kamerarer fra HP er dårlige. Hvad er dit niveau, når du skriver billig ? 500-1000 1000-1500 ... ? Kan du uddybe på hvilken måde de er dårlige og evt. i forhold til hvilke andre kamerarer ? 735 kostede ved introduktionen 2500 kr og normal prisen for m407 er 2000 kr. Jeg søger et kamera der ikke behøver at være det ultimativt bedste, men som er det bedste til prisen. Lenke til kommentar
GeniZ Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) Foreslår Nikon Coolpix 3200 (tre megapixler, 3x optisk zoom, lite og nett). Bør være mulig å få tak i til 1500 kroner nå, og billedkvaliteten er mye bedre enn disse HP kameraene... selv om de har tre eller fire megapixler. Tak for forslaget, jeg vil se om jeg kan finde nogle tests på nettet. og nogle danske priser. Endret 12. desember 2004 av GeniZ Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Hos ComputerCity kan du finde Nikon Coolpix 3200 til 1500,-. Dette kamera er meget bedre end nogen af dine to alternativer fra HP. HP 735 er en gammel model, som jeg under ingen omstændigheder ville betale 1000 kr for - hold dig til anerkendte kameraproducenter, også i billigklassen. Lenke til kommentar
F828 Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Kan du uddybe på hvilken måde de er dårlige og evt. i forhold til hvilke andre kamerarer ? Kan desverre ikke utdype dette. har bare hørt litt rundt omkring at de billige fra HP ikke er av beste kvalitet. Har ikke følt behov for å undersøke det noe særlig heller, da jeg ikke har et HP-kamera, og ikke har tenkt å skaffe et med det første heller. Så det var vel mer ment som et tips du selv evt. måtte undersøke mer. F828 Lenke til kommentar
GeniZ Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 hmm, så har jeg været lidt rundt på nettet og forsøgt at finde diverse alternativer Sony CyberShot DSC P72 - 1.561 kr - - Cnet-7,6 Nikon CoolPix 3200 - - - 1.674 kr - - Cnet-7,0 Nikon CoolPix 3700 - - - 1.300 kr - - Cnet-7,2 Canon PowerShot A75 - - -1.698 kr - - Cnet-8,0 HP Photosmart 735 - - - -1.099 kr - - Cnet-6,4 Umiddelbart ser det ud til at jeg skal springe fra HP og til A75, som ligner det bedste køb. Har I nogle erfaringer og/eller læst test af ovenstående ? Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Powershot A75 til 1700 kroner er ett bra kjøp. Men vær klar over at det kameraet er en del større enn de andre som er listet opp. Men så har den masse manuelle muligheter til full auto, veldig god batterilevetid (ihvertfall hvis du inversterer i oppladbare NI-cd batterier), skarp optikk og god bildekvalitet. Hvis størrelsen ikke plager deg, så er nok dette det beste valget. Er den for stor, anbefaler jeg Nikon Coolpix 3700. Der får du med oppladbare batterier og lader, og det skader jo ikke. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Jeg har selv Nikon Coolpix 3700 som jeg er meget tilfreds med. Til 1300,- er det et rigtigt godt køb, og du får desuden Photoshop Elements 2 med, som normalt koster 600-700,- Lenke til kommentar
GeniZ Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 I nr 13 af DigitalFoto er der givet følgende karakter (max 10) Canon A75 - 8,9 Nikon Coolpix 3700 - 8,3 og Canon udnævnes til testvinder og Nikon får umiddelbart en god karakter blandt andet på baggrund af den medfølgende software. Jeg vil helst købe et godt kamera og ikke god software. Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Har læst artiklen da jeg abonnerer på bladet. Her får Nikons skærm lidt tæsk, som jeg synes er meget ufortjent, da kameraet har en af de bedste skærme på noget kompaktkamera (134.000 pixels med antirefleksbehandling så den er god i sollys, og skærmen "gainer op" i mørke forhold så den også er brugbar her). Canon A75 er helt sikkert det kamera der giver mest for pengene. Det har flere indstillingsmuligheder og bedre optik end Nikon 3700, men er også noget større. Nikon 3700 er stadig et rigtigt godt kamera - det er bare et plus at man får PS Elements med. Uanset hvilket af de to du vælger får du et godt kamera, men Canon A75 er nok det bedste køb, da det giver dig nogle flere muligheder for at eksperimentere (vel det eneste jeg savner lidt ved Nikon 3700, men sådan er det med alle kompaktkameraer...) Lenke til kommentar
GeniZ Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Canon A75 er helt sikkert det kamera der giver mest for pengene. Det har flere indstillingsmuligheder og bedre optik end Nikon 3700, men er også noget større. Nikon 3700 er stadig et rigtigt godt kamera - det er bare et plus at man får PS Elements med.Uanset hvilket af de to du vælger får du et godt kamera, men Canon A75 er nok det bedste køb, da det giver dig nogle flere muligheder for at eksperimentere (vel det eneste jeg savner lidt ved Nikon 3700, men sådan er det med alle kompaktkameraer...) Hej Carlos Tak for din hjælp med mit kamera valg, der er godt nok en del at tage i betragtning. Kan du supplere med hvad forskellen er mellem Nikon 3200 og 3700 ? Hvilket er bedst (til hvad) ? Lenke til kommentar
Carlos Skrevet 14. desember 2004 Del Skrevet 14. desember 2004 Nikon 3700 har bedre video (30 fps) mod 3200's 15 fps, er bygget i metal og lidt mere "stilet" end 3200, der er lavet i plastic. 3200 har dog bedre motivassistent, tager AA-batterier (noget jeg ser som en fordel), har bedre greb og er et nyere kamera. Er ikke helt sikker på at 3200 kommer med PS Elements (som jeg er rigtigt glad for 3700 gør). Ellers tror jeg ikke der er de store forskelle - billedkvaliteten er nok ens på dem (hvilket vil sige rigtig god!) og de er meget nemme at bruge, så du får gode billeder hver gang. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå