bassbone Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Ja den spiller ikke DVD pent, akkurat som det små hakker hele tiden er den generelt dårlig på DVD eller går det ann å fikse dette? Har nemlig også powerdvd spiller og den spiller mye bedre, men saken er at når jeg setter inn en dvd og skal starte filmen så går den rett i WMP... selv om jeg har satt DVD rom på autokjøring mot powerdvd... Og en annen ting powerdvd har ikke noe innstillingsmeny for å velge hvilken filtyper den skal håntere så man får ikke valgt at den skal åpne dvd! Eller er det noen andre som bruker dette programmet som har noen tips? Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) wmp 10 er stort og tungt. derfor kan det få dvden til å hakke, ihvertfall hvis du har mange andre prosesser oppe - og dårlig hw. gå til configuration i powerdvd, velg general > sett rett avspiller og velg "play automatically upon inserting disc". du kan også gå til windows explorer, høyreklikke på dvdspilleren din, velge properties > autoplay og så velger du "dvd movie" i drop down-menyen, velger "select an action to perform" og dobbeltklikk på powerdvd. Endret 12. desember 2004 av el_cash Lenke til kommentar
Ghost Of Death Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Tingen er det at du må konfigurere WMP til å bruke dekoderen som er i skjermkortet ditt, og andre diverse greier. Du finner det nok, er for trøtt til å beskrive det nå. Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 (endret) gå til configuration i powerdvd, velg general > sett rett avspiller og velg "play automatically upon inserting disc". du kan også gå til windows explorer, høyreklikke på dvdspilleren din, velge properties > autoplay og så velger du "dvd movie" i drop down-menyen, velger "select an action to perform" og dobbeltklikk på powerdvd. Jeg har gjord alle disse tingene uten at det ble bedre Har til og med reinstaler powerdvd, men wmp overstyrer alt... Mener det finns powerdvd plugin til wmp? Skulle jo ikke trenge den da når man powerdvd spiller, men wmp vil jo ikke være kamerat med den Endret 12. desember 2004 av bassbone Lenke til kommentar
TCi Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 Det er jo bare å starte PowerDVD og velge dvd'en der Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 12. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 12. desember 2004 Det er det jeg gjør, men den hadde vært kjekt om det hadde gått automatisk.. Lenke til kommentar
el_cash Skrevet 12. desember 2004 Del Skrevet 12. desember 2004 okay, har du prøvd å konfigurere wmp? (forutsetter at du har et default skin) åpne wmp, i "now playing"-taben så velget du drop-downboxen, plugins > options og dermed er du i menyen "options" for wmp. gå til arkfanen "file types" og huk bort "dvd movies". mulig jeg husker feil, men; hvis du vil konfigurere wmp til å bruke powerdvd plugin så går du til arkfanen plugins og klikker på add, så velger du rett path til din powerdvd-installasjon hvor plugins er. Lenke til kommentar
gullf1sk Skrevet 13. desember 2004 Del Skrevet 13. desember 2004 Bruk VLC. www.videolan.org Lenke til kommentar
bassbone Skrevet 13. desember 2004 Forfatter Del Skrevet 13. desember 2004 Når jeg velger at wmp ikke skal håntere DVD i filtyper ved å velge det bort i wmp som jeg sikkert har gjord tusen ganger i løpet av helga, så skrur wmp dette på igjen neste gang jeg går inn i menyen og sjekker..... Og grunnen til det er vel at ingen andre program er satt til å håntere dette formatet, men det er jo powerdvd satt til å gjøre, så merkelig er det. Får bare starte dvd platene mine fra powerdvd.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå