Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Farlig å bruke feil nettverkskabel?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
med nyere utstyr så kan du bruke krysset og ikke krysset om hverandre pga. auto-sensing :)

burde vel ikke skade noe eldre utstyr heller.

Betyr det at man kan linke 2 pcen med ikke-krysset kabel da? :whistle:

Tenker du på at man kan bruke krysset kabel over alt hvor ikke-krysset brukes?

Lenke til kommentar
med nyere utstyr så kan du bruke krysset og ikke krysset om hverandre pga. auto-sensing :)

burde vel ikke skade noe eldre utstyr heller.

Betyr det at man kan linke 2 pcen med ikke-krysset kabel da? :whistle:

Tenker du på at man kan bruke krysset kabel over alt hvor ikke-krysset brukes?

De fleste nyere svitsjer har auto sensing. Det vil si at det ikke har noe betydning om man kobler PC til svitsj via krysset,eller ikke krysset kabel ;)

Lenke til kommentar
nai, det går vel ikke? hehe, slippe å kjøpe sånne forskjellige kabler hadde jo vært fint. eneste Twisted pair kabelen jeg har er 10 m lang, så det er noe slit å drasse med seg når man bare trenger 1m. hehe

Nettverkskortet som er innebyg på hovedkortet mitt (asus a7v8x gd) fungerer mellom 2 pcer med både krysset og ukrysset kabel... det er helt genialt!

Lenke til kommentar
CaZiO Skrevet 12/12/2004 : 17:27

Nettverkskortet som er innebyg på hovedkortet mitt (asus a7v8x gd) fungerer mellom 2 pcer med både krysset og ukrysset kabel... det er helt genialt!

Jeg har Asus P5GD1 med Marvel PCI-e Gigabit lan controller, og helt ny 3Com ruter, da er det håp om at jeg ikke trenger å tenke noe mer på dette med hva slags kabel jeg har da eller?

Ellers godt å få bekreftet at det ikke skjer noe mer enn det i værste fall ikke virker da!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...