Rykende_Kaffe Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 nå ligger The Crap Song på 12te plass og rykker stadig oppover Lenke til kommentar
Calcuta Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Å produsere trance krever like mye som det gjør å skrive en poplåt, forskjellen er at trance bruker mange fler instrumenter/elementer enn f. eks. pop, der det er nok med en tekst og noen noter. Og vips så har man sang og melodi. Forskjellen er at de som lager f. eks. pop spiller faktisk instrumentene selv, og ikke bare sampler dem. Trance er trolig den mest "komplekse" sjangeren som finnes... Uansett om man spiller instrumentene selv eller samples lyder fra sofware eller hardware programmer, trengs det musikalske ferdigheter for å lage en låt. Og siden du nå rister på hodet til meg som påstår at trance er den mest komplekse sjangeren som finnes. Du kan neppe ha kunnskaper om trance i det hele tatt. Vet du hvordan det startet? Hva slags utstyr produsentene brukte? Vet du hva de bruker nå? Vet du hvor sinnsykt mange under-sjangere det finnes innen trance? Vet du at en rekke artister holder live show med sangere og/eller (rocke)band? Vet du at trance inneholder elementer fra såvel klassisk som rock? Vet du egentlig hva trance er? Kjenner du til noen kjente produsenter og DJs? Gi meg noen gode svar nå....jeg venter i spenning! Lenke til kommentar
ratata Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 er vel strengt tatt ikkje å forventa at folk som ikkje likar trance skal kunne slikt... For det "utrente" øyra vil eg tippa dei synst mykje høyrest likt ut. Desse diskusjonane kan me la dø, for dei fører absolutt ingen veg... Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nok en gang kommer en trance-fanboy og skal forlange at alle som hater trance må: a. hørt alt som noengang er laget av trance (utenom det som spilles på radio eller kan kjøpes i butikken, det skal være hardcore underground greier) b. har tatt hovedfag i trance, har selv holdt på med det i minst 5 år, har utstyr, kjenner til historien til trance fra Edison til DJ Fidelibom og har vært på flere konserter c. har analysert alle sangene nevnt i a, funnet ut hvilke instrumenter som er brukt, hvilket mikseanlegg som ble brukt, hvor de ble spilt inn, hvem som var vaktmester i bygget under mekkingen av sangen, osv. Ikke alle gidder å engasjere seg i en musikksjanger som ikke interesserer eller underholder dem. Er det greit? Kan vi akseptere det? Lenke til kommentar
MacManus Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nok en gang kommer en trance-fanboy og skal forlange at alle som hater trance må:a. hørt alt som noengang er laget av trance (utenom det som spilles på radio eller kan kjøpes i butikken, det skal være hardcore underground greier) b. har tatt hovedfag i trance, har selv holdt på med det i minst 5 år, har utstyr, kjenner til historien til trance fra Edison til DJ Fidelibom og har vært på flere konserter c. har analysert alle sangene nevnt i a, funnet ut hvilke instrumenter som er brukt, hvilket mikseanlegg som ble brukt, hvor de ble spilt inn, hvem som var vaktmester i bygget under mekkingen av sangen, osv. Ikke alle gidder å engasjere seg i en musikksjanger som ikke interesserer eller underholder dem. Er det greit? Kan vi akseptere det? Meget enig. Jeg vil ikke lære meg å like trance for jeg liker ikke trance nå. Så enkel er saken! Og til alle dere som sier, "lag en sang selv da", jeg gidder ikke!!!! Lenke til kommentar
Ronny M Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nok en gang kommer en trance-fanboy og skal forlange at alle som hater trance må:a. hørt alt som noengang er laget av trance (utenom det som spilles på radio eller kan kjøpes i butikken, det skal være hardcore underground greier) b. har tatt hovedfag i trance, har selv holdt på med det i minst 5 år, har utstyr, kjenner til historien til trance fra Edison til DJ Fidelibom og har vært på flere konserter c. har analysert alle sangene nevnt i a, funnet ut hvilke instrumenter som er brukt, hvilket mikseanlegg som ble brukt, hvor de ble spilt inn, hvem som var vaktmester i bygget under mekkingen av sangen, osv. Ikke alle gidder å engasjere seg i en musikksjanger som ikke interesserer eller underholder dem. Er det greit? Kan vi akseptere det? Selv om jeg liker trance sjøl så må jeg si meg litt enig. Ingen kan bli tvunget til å like noe de ikke liker. Det som Calcuta sier blir som å si til en som ikke liker pizza: Vet du hvordan den startet? Hva slags utstyr kokkene brukte? Vet du hva de bruker nå? Vet du hvor sinnsykt mange pizza varianter det finnes? Vet du at en rekke pizza sjapper holder nattåpent og kan kjøre pizza til døra di om du vil? Vet du at pizza inneholder ingredienser fra såvel grønnsaker som kjøtt? Vet du egentlig hva pizza er? Kjenner du til noen kjente produsenter og italienere? Lenke til kommentar
Krankemot Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Nok en gang kommer en trance-fanboy og skal forlange at alle som hater trance må:a. hørt alt som noengang er laget av trance (utenom det som spilles på radio eller kan kjøpes i butikken, det skal være hardcore underground greier) b. har tatt hovedfag i trance, har selv holdt på med det i minst 5 år, har utstyr, kjenner til historien til trance fra Edison til DJ Fidelibom og har vært på flere konserter c. har analysert alle sangene nevnt i a, funnet ut hvilke instrumenter som er brukt, hvilket mikseanlegg som ble brukt, hvor de ble spilt inn, hvem som var vaktmester i bygget under mekkingen av sangen, osv. Ikke alle gidder å engasjere seg i en musikksjanger som ikke interesserer eller underholder dem. Er det greit? Kan vi akseptere det? Selv om jeg liker trance sjøl så må jeg si meg litt enig. Ingen kan bli tvunget til å like noe de ikke liker. Det som Calcuta sier blir som å si til en som ikke liker pizza: Vet du hvordan den startet? Hva slags utstyr kokkene brukte? Vet du hva de bruker nå? Vet du hvor sinnsykt mange pizza varianter det finnes? Vet du at en rekke pizza sjapper holder nattåpent og kan kjøre pizza til døra di om du vil? Vet du at pizza inneholder ingredienser fra såvel grønnsaker som kjøtt? Vet du egentlig hva pizza er? Kjenner du til noen kjente produsenter og italienere? morsom sammenligning Lenke til kommentar
Plazmatrix Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 *Snip* Nå var du vel egentlig bare teit... @ Ferdinand. Nå kan det vel sies at de fleste som uttaler seg om pizza på en negativ måte, har smakt pizza. Og om det er noen som ikke liker pizza etter å ha smakt de fleste mest vanlige pizzaer, da liker de fint lite av mat.... *Ser for seg en person som kun spiser stein* Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 21. desember 2004 Del Skrevet 21. desember 2004 Selv om jeg liker trance sjøl så må jeg si meg litt enig. Ingen kan bli tvunget til å like noe de ikke liker. Det som Calcuta sier blir som å si til en som ikke liker pizza:Vet du hvordan den startet? Hva slags utstyr kokkene brukte? Vet du hva de bruker nå? Vet du hvor sinnsykt mange pizza varianter det finnes? Vet du at en rekke pizza sjapper holder nattåpent og kan kjøre pizza til døra di om du vil? Vet du at pizza inneholder ingredienser fra såvel grønnsaker som kjøtt? Vet du egentlig hva pizza er? Kjenner du til noen kjente produsenter og italienere? :!: bra sammenligning :!: men du har faktisk et godt poeng Lenke til kommentar
Erichsen Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Uansett om man spiller instrumentene selv eller samples lyder fra sofware eller hardware programmer, trengs det musikalske ferdigheter for å lage en låt. Jeg har aldri påstått at musikk ikke krever musikalske ferdigheter, uansett sjanger, men det kreves større ferdigheter å spille et instrument enn å sample det. Og siden du nå rister på hodet til meg som påstår at trance er den mest komplekse sjangeren som finnes. Du kan neppe ha kunnskaper om trance i det hele tatt. Trance er sikkert komplekst, men det er langt i fra den mest komplekse sjangeren. Jeg vil tørre å påstå at rock, metal, og ikke minst jazz og klassisk er mye mer komplekst enn denne trancen. I hvertfall på det musikalske planet. Vet du hvordan det startet? Nei. Vet du hvordan rock, metall, pop, etc. startet? Hva slags utstyr produsentene brukte? Vet du hva de bruker nå? Nei, men det er vel også ganske uvesentlig, er det ikke? Tviler på at du vet så mye om utstyret til alle gitaristene som er nå heller. Vet du hvor sinnsykt mange under-sjangere det finnes innen trance? Nei. Vet du hvor sinnsykt mange under-sjangere det finnes innen rock/metal? Det blir en del sjangre til slutt når man lager en ny sjanger med gang det blir litt variasjon på sangene. Vet du at en rekke artister holder live show med sangere og/eller (rocke)band? Tviler ikke. Vet du at trance inneholder elementer fra såvel klassisk som rock? Nå er ikke trance den eneste sjangeren som blander elementer fra andre sjangre. Vet du egentlig hva trance er? Jeg vet ikke hva din definisjon er... Vet du hva jazz er? Kjenner du til noen kjente produsenter og DJs? Jeg har hørt om noen, og de er helt sikkert veldig flinke. Fortsatt så tviler jeg på at det de lager er den mest komplekse og avanserte musikken som finnes. Gi meg noen gode svar nå....jeg venter i spenning! Poenget er at de spørsmålene dine er ganske uvesentlige når det gjelder kompleksiteten for trance som sjanger. Du har fortsatt ikke overbevist meg. Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 (endret) *dobbelpost* Endret 22. desember 2004 av Luzifer Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 La nå de som vil prøve få gjøre det, de som ikke vil trenger ikke si noe her! Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 hva med vote?? Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 hva med vote?? Om hva.. ? Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 hvilken av sangene som er best Lenke til kommentar
Pilot_ Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 hvilken av sangene som er best Får be en av moderatorene sette opp en Lenke til kommentar
Rykende_Kaffe Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 kunne vert gøy å se Lenke til kommentar
b-real Skrevet 22. desember 2004 Del Skrevet 22. desember 2004 Stenges etter ønske av threadsatarter... For mye OT..dere vet det... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg