Gå til innhold

Utfordring for alle trance/house-hatere.

apoxdigital

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg elsker trance, og lever så godt som for det! :)

Jeg vet hvor vanskelig det er å få til en bra trance/techno sang. Folk som ikke hører/hører mye på denne typen musikk, aner virkelig ikke hvor mye arbeid som legges i hver enkelt sang folk gir ut! Mange småjusteringer som må til for å få låta til å bli heeeeelt perfekt! Jeg og en kamerat har lagd et par sanger, og fra vi begynte og frem til i dag har vi selv, og andre merket hvordan vi har forbedret oss!

Ingen, og da mener jeg ingen, klarer å lage en bra sang, uansett hva slags genre det er snakk om, på første forsøk.. Det er bare så godt som umulig...

Gleder meg til å høre evt. forslag som blir lagt ut i denne tråden... ;) Kan bli morsomt å høre metalheads lage trance :p

Lenke til kommentar

Dette blir feil. Det er ikke hvorvidt det er bra musikk eller ikke som er poenget, det er så enkelt som smak og behag. Noen liker skurring der man nesten kan høre nyanser av toner, noen liker enfingers-midi-musikk, og noen liker andre ting.

Å be skurrefolka om å lage noe som er "bedre" enn enfingers-midi-musikk blir feil.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner veldig godt hva som er tiltrekkende med Trance. Det er jo ren festmusikk der man skal drite i alt og bare rive seg med. På den måten er "sangene" perfekt bygd opp med høydepunkter og "take-offs" eller hva det nå blir kalt.

Men som generell musikkelsker, alt fra Jazz, metall og klassisk, blir dette bare uinteressant å høre på. Når jeg hører på musikk, er jeg ute etter en sinnsstemning og noe mer enn bare tanken på Partypartyparty.

Btw, jeg lastet ned "Make this and you get free kookie". Er det dette som kalles for progressiv trance? Isåfall kunne jeg kanskje høre noe mer variasjon enn vanlig trance.

Hvis trådstarter er keen på progressiv musikk, last ned Yes - Roundabout! :thumbup:

Eller vil jeg beklage for et negativt innlegg basert på at Trance er like interessant som dopapirmønster, men det er nå min stakkarslige mening.

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar
Trance er ekstremt komplisert musikk og når man først får smaken på det blir det som mat. Man bare må ha det. Det er ekstremt herlig opplevelse å høre på sinnsykt fet trance musikk på enorme klubber med masse likesinnede folk og kjenne kjærligheten som er i rommet. Er ALDRI bråk på noen store trance partys, dog en del narkotika.

Love, peace and unity :)

Ekstrem metal er ekstremt komplisert musikk og når man først får smaken på det blir det som mat. Man bare må ha det. Det er en ekstremt herlig opplevelse å høre på sinnsykt fet metal musikk på enorme konserter med masse likesinnede folk og kjenne energien som er i rommet. Er ALDRI bråk på store metal gigs, dog en del øl.

Sex, drugs and rock & roll :)

Lenke til kommentar
Ekstrem metal er ekstremt komplisert musikk og når man først får smaken på det blir det som mat. Man bare må ha det. Det er en ekstremt herlig opplevelse å høre på sinnsykt fet metal musikk på enorme konserter med masse likesinnede folk og kjenne energien som er i rommet. Er ALDRI bråk på store metal gigs, dog en del øl.

haha

Lenke til kommentar
Trance er ekstremt komplisert musikk og når man først får smaken på det blir det som mat. Man bare må ha det. Det er ekstremt herlig opplevelse å høre på sinnsykt fet trance musikk på enorme klubber med masse likesinnede folk og kjenne kjærligheten som er i rommet. Er ALDRI bråk på noen store trance partys, dog en del narkotika.

Love, peace and unity :)

Touché

Lenke til kommentar
Hei. Litt off topic, men jeg lurer på en ting. Dere snakker om progressiv, uplifting og vocal trance osv. Jeg liker Paul Van Dyk, Ayla, Future Breeze, Agnelli & Nelson, Blank & Jones, Svenson and Gielen osv. Hva kalles den type trance?

Uplifting / melodic trance. Progressive er mer hva Armin Van Buuren putter i settene ( :love: ) og Markus Schultz f.eks.

Den DanceEjay 5 låta var så crap at jeg skal sende den som "neste demo" til min manager som aprilsnarr :D

Endret av apoxdigital
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...